Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 19 juni 2011

Av Kastrullhäxan - 19 juni 2011 10:03

Utan er är jag en gris utan ho

Utan er är jag en sparv utan bo

Utan er är jag en askunge utan sko

Ja, jag är svans utan ko

utan er!


Utan er är jag en deg utan jäst

Utan er, födelsedag utan fest

Utan er är jag en sadel utan häst

Ja, jag är öst utan väst 

utan er!


Utan er

är jag en mäktig och ärorik kung

-utan land!

Utan er

är jag en brandbil med stege och slang

-utan brand!

Utan er

är jag en blodtörstig, farlig vampyr

-utan tand!

Ja, jag är hav utan strand

utan er!


Utan er är jag kanon utan krut

Utan er är jag en bok utan slut

Utan er är jag en tjärngosse utan strut

Jag är trumpet utan tut

utan er!


(K. Mazzaretti, C. Petersen)



Av Kastrullhäxan - 19 juni 2011 02:33

Det är så hopplöst när man inte kan sova!

Jag ligger bara i sängen och vrider och vänder på mig och tycker bara att det är trångt och varmt och svettigt!


Idag har jag varit ute och kört Jum-Jum. Det är kanske 7 gången han är i vagn nu och idag slog han bakut två gånger. Första gången skickade han dessutom ut en bakhov om träffade pisken som jag höll i.

Bägge gångerna kan jag lova att han fick veta att man inte beter sig på det viset. Det kan nämligen sluta väldigt illa!

Övriga tiden skötte han sig helt efter skolboken och jag är väldigt nöjd med honom.


Sedan var vi till Hööks och handlade lite grejer som vi behöver till ridlägret. Det blev bla tjärsalva, Helosan och Absorbine flugspray (de har extrapris på den nu så skynda dit innan det tar slut!)

Dessutom fick sambon ett nytt schabrak till Mulle och ett par nya chaps till sig själv. Det är helt otroligt hur den mannen sliter skor och chaps!


I morgon är det planerat att vi ska börja med skurningen av våra boxar. De ska få stå och torka under tiden som vi är bortresta så att vi kan torva upp dem igen när vi kommer hem.

Dessutom ska hästarna motioneras och helst ska jag börja småpacka allt som ska med till ridlägret.


/Kastrullhäxan  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards