Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg under juni 2008

Av Kastrullhäxan - 29 juni 2008 11:08

Nu har jag varit vaken i lite mer än en timma, ja nästan en och en halv. Men sambon sover fortfarande.

Ikväll komemr hans lillebror och i morgon ska vi åka och bada ihop, det ska bli skoj.


Igår var vi upp och gav hästarna varsitt äpple, det tyckte de om. Gibbe kliade Stefan i bakhuvudet så håret blev alldeles geggigt, haha. Stefan fick då också se saltstenen jag har köpt och hängt på uppbindningsplatsen.

Sedan åkte vi ner till stallet och hämtade våra träns och min förbygel, det behövdes smörjas efter att ha varit ute i regnet. Och Stefan plockade faktiskt ihop sitt träns själv. Det är inte så lätt som det verkar.


Sen satt vi ihop i soffan och bara njöt av att få vara nära varandra. Man uppskattar det verkligen när han varit i Skåne. Nästa vecka har en dum vecka, han är ledig i morgon måndag, åker tisdag och så ses vi en stund på torsdag innan han åker igen. =(

Jaja. Nu ska jag se om det finns något att äta i kylen.

Av Kastrullhäxan - 28 juni 2008 15:00

Nu har du åkt hem, du skulle ha åkt igår men det blev så sent med ridningen och med ett vinterdäck i mörkret och ev regn då kändes det inte bra.

Så du blev kvar till idag och det tycker jag kändes bra.


Om det skulle hända något nu så finns ju faktiskt Stefan och Saaben, det hade inte funnits igår.

Det blev så tomt när du åkte.


Du gumman.... Ta ingen skit, inte ifrån någon. Du förtjänar bättre och det vet du innerst inne. Jag förstår din situation, vet precis vad du sitter i. Men låt ingen vara regelrätt dum emot dig för det.

Stå på dig och var stolt!


Jag saknar dig, du är alltid välkommen här! *STOR KRAM*

Av Kastrullhäxan - 27 juni 2008 20:15

Idag var det meningen att jag och min väninna skulle ta bussen till Valbo köpis, men i sista sekunden kom jag på att jag måste ringa försäkringsbolaget så vi funderade lite, kom överens om att det antagligen inte var så mkt folk på förmiddagen och beslutade att ta bilen istället.


Först synade jag bilen lite *suck*

Sedan började vi åka och jag ska i fortsättningen vara mer uppmärksam när Stefan kör. Först höll vi på att åka mot Stockholm...

Sen missade vi avfarten emot Örebro (varför är det inte skyltat Valbo?) och höll på att hamna i Ockelbo!!!:eek:


Väl på köpis gick vi först in på Hööks, det hade vi bestämt innan och där gick vi LÄNGE. Ja, så länge att jag tillslut bad Vickan att bli klar någon gång. (Då är det länge!)

Jag köpte:

Ett par nya ridbyxor till sambon, blå. (Bruna hade varit finare men vad gör man inte för kärleken, han ville ju ha blå)

Ett rakt bett till Limus, fasta ringar 11.5 cm (jag gissade på storleken och det blev rätt!)

Ett par kantflätade tyglar till Limus träns. Stefan har önskat sig flätade tyglar länge. (Men han får rida in dem själv, nytt läder är hemskt)

En nyckelring som ser ut som ett bett. (Stefan tror att det är det bettet jag köpt till Limus)

Ett grimskaft. Det fick bli ett svart eftersom de inte hade något gult som kunde passa med min nya grimma. (Jag fick en gul grimma med texten "Tuff" på av Vickan:love:)


På eftermiddagen var vi ute och red i regnet. Jag red Brandy och Vickan fick prova Limus. Allt gick bra trots att Limus blev jätterädd och vände på en femöring först. Hon lugnade dock snart ner sig och allt var frid och fröjd.


Nu ska jag ta o umgås med min kompis lite till.


KRAM


PS Här är bettet som Stefan TROR att Limus ska ha. I verkligheten så är det här bettet ca 10cm långt, bettringarna inräknade! 



Av Kastrullhäxan - 27 juni 2008 00:31

men det är sant.


Jag ska krypa in i en garderob och aldrig komma ut igen. Mitt liv är en enda röra just nu.

Igår anlände bästa vännen. Vi har saknat varandra så mkt och var jätteglada att ses! Hon har köpt en ny (läs gammal skruttig) bil eftersom den hon hade inte kan dra hästfinkan.

Så har hon kört hela vägen från Örebro med den. Så berättar hon att hon letar däck eftersom de hon har är så slitna. Hon visar min sambo sitt vänstra bakdäck, där sticker accorden fram! (metallen i däcket alltså)
Bara att sätta sig i bilarna, åka till sambons jobb och skifta till resevdäcket (ett vinterhjul med dubb, mn vad gör man?)
Det var krånligt.

Sambon bestämmer att vi inte får åka i den bilen utan låter oss låna Saaben och cyklar till jobbet. Så vi ställer väninnans bil i vårt garage. Givetvis blir det fel och vi fastnar i mot öppningen i garaget. Då kommer polisen... Blä vad vi var nervösa! (de åkte utan att ha kollat oss, de har sina "raider" här nere på parkeringen)


Vi lovar heligt och dyrt att INTE göra bucklor i hans bil, för er som inte vet så är han pedant med den (som med allt annat)

Vi har varit och ridit, varit hem och ätit, sambon har cyklat iväg och jag ringer till sambons mamma och frågar om hon vill med ut till hästarna. Jag måste kolla till ett lite svullet framben och att de har vatten.

Så går vi ner till bilen och tror ni inte att jag får syn på en unge som sitter på en volvo, i nästa sekund ser jag en annan unge på vår bil!
De har hoppat fram och tillbaka mellan bilarna och repat lacken!
Jag säger åt ungarna att gå ner och att man inte gör så, att man kan göra stora skador på bilarna.
Ungarna lomar iväg och jag kollar motorhuven på bilen, jo då skador finns
Så jag söker upp föräldrarna, den första familjen pratar inte svenska och inte engelska så det var nästan dödsdömt. De trodde att ungarna tagit min mobiltelefon
Nästa familj pratar med sin pojk som börjar gråta och säger sen att de kan betala. Jag blir lite ställd, vet de hur mkt det kostar att lacka om en bil? Man lackar ju liksom inte bara fläckvis...

De följer med och kan tänka sig att betala för två repor (på motorhuvven) men deras pojk kan omöjligt ha varit på taket eftersom han bara är 1.30 lång

Så jag polisanmälde och här sitter jag nu....
Sambon är allt annat än glad. Men han har berömt mig för att jag tagit tag i det... *suck*


Det var inte helt lätt att ta bilder, allt speglar sig så jag försökte skugga med mitt block. Man ser ju dock både himlen och en gatlykta... Men en repa har jag iaf lyckats fånga på bild. 

Av Kastrullhäxan - 25 juni 2008 13:40

Skrivet av Pyret:


Idag har jag äntligen fått vettig kattmat igen. Jag har ju fått avstå Royal Canin ett tag eftersom mamma trodde att jag blev dålig av det. Så hon köpte hem Iams istället men det tycker jag inte alls om så jag matvägrar och tigger människomat istället. Det har jag aldrig gjort tidigare.


SÅ idag införskaffades 3.5 kg RC igen och jag är glad och nöjd som aldrig förr. Visserligen köpte mamma och pappa den sorten som har stora bitar, men vad sjutton, bara det är RC så är jag nöjd! 

Av Kastrullhäxan - 25 juni 2008 09:06

Jag hade precis somnat till, sådär när det är så skönt och man sjunker in i sömnens djup.


Då lägger sambon tv-dosan på mig! Den var iskall och jag vaknade med ett ryck. Jag kan säga att han var centimeter från en örfil! 


Idag kommer först sambons lillebror och sedan min bästa väninna! Äntligen! =) 

Av Kastrullhäxan - 24 juni 2008 19:54

Jag hittade ett test på en väninnans sida om vuxenpoäng.


Din ålder borde vara 40.3 enligt Sveriges Vuxenpoängsstyrelse

Liksom, hallå!!!! Nu blir jag nästan rädd!!! Jag skulle enligt det där testet vara nästan dubbelt så gammal mot vad jag är IRL!!!


testet kan ni göra här: http://www.vuxenpoang.com/


Uppdatering: I morse när Stefan kom hem pussade han på mig i vanlig ordning, sen tog han ifrån mig sin kudde som jag kramade om. Jag vaknade till, bara sådär för en sekund och konstaterade att han var hemma, lämnade ifrån mig kudden lite motvilligt och la mig ner igen.

Han bäddade ner sig på sin sida men det tog tydligen inte många minuter innan jag började fnissa.

-Vad är det sötnos? frågade han

-Han duschar med kläderna på, svarade jag

-Vem duschar med kläder?

-Ja men han du vet... *fnitter*

-Du är ju knäpp!


Detta minns jag knappt. Hade inte Stefan sagt till mig idag att jag pratat om någon som duschade med kläderna på så hade jag inte kunnat minnas att jag faktiskt drömt det. =)





Av Kastrullhäxan - 24 juni 2008 11:26

Jag fick en förfrågan om hur jag kommit på mitt namn och först tänkte jag svara direkt till den personen men så tänkte jag att det kanske finns fler som sitter och undrar.


Det är såhär att jag är utbildad kock, kockar håller på med kastruller, grytor, pannor etc.

Sen är det så att jag har fått höra att jag har ett jä*la humör (fast jag får ännu oftare höra att jag är snäll, för snäll. Men reta mig inte innan frukost)

Elak=häxa.


Kastrull+häxa= kastrullhäxan.


Jag hade ju lika gärna kunnat kalla mig för Grytslynan eller Fläskfia, men det kändes inte lika mkt "jag" som Kastrullhäxan faktiskt gör. Jag kan identifiera mig med Kastrullhäxan.


Men jag vet att jag inte är ensam, om jag inte minns helt fel så finns det en restaurang i Jönköping (?) som heter Kastrullhäxan och jag vet att det finns åtminstone en bloggare till som kallar sig Kastrullhäxan.

Lite trist är det ju, men det är sånt som man får ta =)


Hoppas att jag benade ut något åt er!


Såhär kan jag se ut när jag jobbar btw 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards