Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg under november 2008

Av Kastrullhäxan - 30 november 2008 13:08

Nu ska jag försöka ta det här i den korta versionen.


Vi åkte igår morse, jag känner ju nästan ingen men sambon hade ju pratat med sina arbetskamrater och jag hade fått lov att vara med några så jag inte skulle känna mig så ensam. Tack allihop!


Vi kom till hotellet (tyvärr hittar jag ingen hemsida om just det hotellet, antagligen för att det ingår i en större kedja, annars skulle jag länka dit!) som är i en gammal regmentsbygnad (?) och det var jättefint. Vi har fått ett trevligt bemötande under hela vår vistelse och maten har varit helt underbar!

Radisson SAS, Frösundavik var vi och jag kan varmt rekommendera det!


Jag och sambon fick ett Twin-room (ett rum med två skilda sängar) men jag kom på att man kunda putta ihop dem =) Det gick i grönt och hade stora fönster. Jag är supernöjd!


Vi åt lunch och sedan drog lastbilschaufförerna iväg på utbildning och vi andra fick fria vingar. Så vi blev fem som tog en taxi ner på stan. Vi fick en gul taxi för 7 och betalade ca 250kr för den resan.

Så gick vi i en galleria borta vid Sergels Torg. Jag har faktiskt ingen koll på om den kallas något, mest blev det att vi tittade på kläder och så.

När vi skulle gå passar en utav oss på att smita in på HM och vi andra väntar utanför. Då kommer det en kille, i rasande fart och antagligen med tegelsten i skorna så som han klampade, bakom oss och rusar in i en butik.

"Men herregud", säger en av oss. "Han hade ju en kniv!"

Sekunden därpå kommer först civilpolisen med blåljus följt av några målade bilar och en helikopter.

Hon som var inne på HM missade tyvärr alltihop. (Hon missade även Roger Nordin som vi andra såg!)


På väg hem bestämmer vi oss för att ta en taxi igen och den första vi möter säger att vi kan åka med honom. "Men vi är ju fem"

"Äsch, ingen fara, det finns plats" säger han

Vi fattade som att han hade ett extra säte, men icke, vi fick minsann trängas i baksätet. När vi vänder (ska åka åt andra hållet) hamnar vi mitt i skottvinkeln för polisen som kommer (ojsan)

När vi är halvvägs (ja, kanske lite mer) så reagerar hon som sitter i framsätet på det pris som taxan kommit upp i.

Det var nästan dubbelst så dyrt som när vi åkte in.

Han försökte med allt möjligt, att vi var fem och det ska vara en annan taxa då (vi var ju fem när vi åkte in också!), att det var eftermiddagstaxa (är den verkligen på 100% eller???)  och bla bla bla

Grejen är att hon som reagerade är taxichaufför själv och ja... Nu stängde han ju av taxametern direkt, utan tjafs. Men jag (och någon mer hörde jag efteråt) var lite rädda att han skulle ställa av oss på motorvägen.

Hade han gjort det hade hon som reagerade i taxin ringt till chefen för bolaget (samma som hon själv jobbar på faktiskt!) och så hade det nog ordnat sig ändå för oss.

Men jag tänkte flera gånger, att vad skönt det är att ha kunnigt folk med sig och som vågar säga ifrån!

Hade jag varit själv hade jag nog fått stå med dumstruten!

Vi tror dock att han tänkte försöka blåsa oss, eftersom han direkt stängde av, så visste han nog att vi visste att det var något lurt!


Nu börjar det här inlägget bli lite långt, men jag har haft så roligt. Jag ve tinte när jag fick skratta såhär sist! Och så påverkad som jag var igår har jag nog aldrig varit. Jag vaknade klockan 4 i morse och var tvungen att gå på toa och hade huvudvärk så jag drack vatten.

Men när jag vaknade halv 8 så var den borta, men vad trött jag är!


Tack alla ni, kända som okända, som gjort mitt veckoslut så trevligt!

Och det tycker jag faktiskt, även om en av sambons arbetskamrater stod och klappade på min mage i flera minuter och frågade när jag skulle få en "Lill-Stefan".

Han blev riktigt besviken när jag sa att jag inte skulle ha någon "Lill-Stefan" Stackaren!


Av Kastrullhäxan - 30 november 2008 11:31

VECKANS UTTRYCK ett höns, en höns (en höna). grillkorvning (korvgrillning)

Av Kastrullhäxan - 30 november 2008 10:03

Snart är det dags att sätta sig på bussen hem. Jag har haft en jättetrevlig vistelse här med många goda skratt o gemenskap.

Av Kastrullhäxan - 30 november 2008 00:50

Tjoho! Nu börjar jag bli lite rund under fötterna. Visserligen är skorna lite trånga men det är nog inte det det beror på.

Av Kastrullhäxan - 28 november 2008 10:04

Hej hå...


Igår skulle jag har slutat 22, men jag blev tillfrågad om jag kunde stanna längre och jag sa att det var ok. Så jag kom därifrån 23.40 ungefär.

Men jag har räknat ut att jag sålde för drygt 1000kr/timme, det är rätt bra tror jag. Och så gick jag 10,5kr plus också, det är ju ännu bättre!


Lite trött får jag erkänna att jag är.


Idag ska jag pyssla om min kära häst och i morgon drar jag till Stockholm, det ser jag verkligen fram emot.

Här töar snön bort, det känns trist. Hoppas att det kommer ny till jul bara.


Tomten... Jag vill ha en riktig jul!

Av Kastrullhäxan - 27 november 2008 14:45

Och här kommer en liten uppvärmning inför allt som väntar.


Gos jull på er bloggläsare =D

Av Kastrullhäxan - 27 november 2008 10:18

fick jag igår när jag bytte mitt 16-20- pass till 16-22.

Men jag kom inte därifrån förrän 22.30 eller något.


Mellan 16-20 har vi så grymt mkt folk nu och igår var vi en man kort, och diskmaskinen vägrade fungera *suck*

Sen lyckas allting ta slut, givetvis. Så man står mitt i en beställning och plockar upp nya lock eller pommes. Det känns inte så jätteroligt men tyvärr är det ju nödvändigt.


Sen hade någon skrivit i att jag ska jobba på lördag, de måste ha skrivit på fel rad, fö ringen har pratat med mig om det passet och jag var svartmarkerad där (alltså ledig) eftersom jag ska spendera helgen i Stockholm tillsammans med sambon och hans arbetskollegor. Jag känner inte en enda människ, eller jo, det är väl kanske någon som jag känner igen och som jag har pratat med, men jag skulle iaf få umgås med några andra fruar där (sambon har pratat med kollegorna om det, så att jag skulle slippa känna mig utanför!)


Här töar snön bort :cry: 


Ha det gott.

Av Kastrullhäxan - 26 november 2008 14:24

Igår jobbade jag 16-22. Det första jag gjorde var att halka inne i köket när jag skulle logga in i kassan. Att jag lyckades stå upp var ett under.

Det var nog den mest intressanta entré som gästerna sett den dagen i alla fall =)


Och sedan rullade det på. Jag förstår inte var allt folk kom ifrån. Vi hade kö ända ner till dörren -länge! och ett tag hade jag 5-6 brickor uppställda vid min kassa.

Och vi hann ingenting annat än att bara göra mat och skicka ut till gästarna. Så när det sen blev lugnt fick vi som haft kassorna hjälpas åt med serveringen och det var tre av fyra sopsäckar som var överfulla. När jag öppnade så trillade det ut muggar och grejer.


Jag fick i alla fall gå och äta och när jag kom tillbaka hade de andra donat och snyggat till riktigt ordentligt.

Förstå hur mkt folk det var -vi fick NÄSTAN slut på brickor!


Idag har hotell- och restaurangfacket ringt till mig. De hälsade mig välkommen och undrade om jag hade frågot, om jag trivdes på min arbetsplats och om jag ville gå en facklig utbildning. Klart att jag vill!  Så jag skulle få mer info om det i mitten på december  och utbildningen skulle vara i januari.

Så då får jag ta ledigt från jobbet (och de kan inte neka mig) och så får jag betalt från facket, underbart!

Dessutom får jag ju lära mig en massa nya saker då, det ska bli intressant!


Jag skulle tro att jag är den enda som är med i facket på mitt jobb (men jag vet faktiskt inte)


Ha det gott. Jag ska jobba även i kväll.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards