Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg under februari 2009

Av Kastrullhäxan - 25 februari 2009 22:06

Just nu orkar jag bara inte.

Sambon ligger och sover på soffan, det klandrar jag honom INTE för, han klev upp kvart i fyra i morse och åkte till jobbet.

Jag ska snart gå dit och knuffa på honom så att vi kommer i säng.


Men var är det som jag kallar för mitt liv?

*suck*

BLÄÄÄÄ!

Jag har skickat iväg en arbetsansökan till ett ställe iaf så får vi väl se vad som händer och sker.


Nu ska jag gå o sova och hoppas att livet har återvänt i morgon igen.

Av Kastrullhäxan - 25 februari 2009 10:48

Nu kommer det undersökningar vad folket tycker om Kronprinsessans fästman.

83% av svenska folket tycker att hon har valt rätt och att det är "en man av folket".


Jag tycker att Victoria har valt rätt -för att hon har valt att äkta den man som hon älskar (för jag hoppas innerligt att det är därför!)

Inte för att han råkar vara "en man av folket".


Är inte Kungen och Drottningen med familj människor precis som du och jag? 

De måste väl ha rätt att älska och känna precis som vem som helst!


Någon monarkist sa på nyheterna att som Kunglig så hade man vissa plikter som satte sig över ens känslor. Usch, vilket gammalmodigt uttalande. jag trodde faktiskt att Sverige kommit längre än så!


Här är i alla fall något som jag såg i morse som är väldigt väldigt gulligt!

http://www.tv4.se/1.283438?videoId=1.868064

Av Kastrullhäxan - 24 februari 2009 22:25

Till alla er killar som blir förvirrade i vissa situationer

När hon går ifrån dig och är arg.... Gå efter henne!
När hon stirrar på dina läppar.... Kyss henne!
När hon puttar dig eller slår dig.... Ta tag i henne och släpp henne inte!
När hon börjar svära åt dig.... Kyss henne och säg att du älskar henne!
När hon är tyst.... Fråga henne vad som står på!
När hon ignorerar dig.... Ge henne din uppmärksamhet!
När hon drar sig ifrån dig.... Dra henne tillbaka!
När hon ser ut som värst.... Säg att hon är vacker!
När du ser att hon börjar gråta.... Håll om henne och säg ingenting!
När du ser henne gå.... Smyg upp bakifrån och krama om henne!
När hon är rädd.... Skydda henne!
När hon lutar sitt huvud mot din axel.... Lyft upp hennes huvud och kyss henne!
När hon tar ditt favoritplagg.... Låt henne ha kvar det och sova med det en natt!
När hon retar dig.... Reta henne tillbaka och få henne att skratta!
När hon inte hör av sig på ett tag.... Försäkra dig om att allt är okej!
När hon tvivlar på dig.... Försvara dig med sanningen!
När hon säger att hon tycker om dig.... Så gör hon det mer än du skulle kunna förstå!
När hon tar tag i din hand... Ta tag i hennes och lek med hennes fingrar!
När hon "bumps" in i dig.... "Bump" in i henne också och få henne att skratta!
När hon berättar en hemlighet.... Håll den hemlig!
När hon tittar dig i ögonen... Titta tillbaka och vänd inte bort blicken förrän hon gör det!
När hon saknar dig.... Är hon sårad på insidan!
När du krossar hennes hjärta.... Försvinner aldrig smärtan!
När hon säger att det är över.... Vill hon fortfarande att du ska vara hennes!

När hon laddar upp den här texten.... Vill hon att du ska läsa den


Av Kastrullhäxan - 24 februari 2009 20:09

Grattis till det blivande brudparet -nämligen kronprinsessan och hennes Daniel.


*hurra hurra*


Något annat som kom upp på nyheterna var hur Gävle-polisen behandlade en man misstänkt för misshandel.

*ryser*

Det lät verkligen inte bra på inspelningen och jag hoppas att det blir en ordentlig utredning på vad som egentligen har hänt.

Samtidigt så har den misstänkte killen tydligen begått saker som misshandel och grov misshandel så jag förstår att ingen vill ta i den killen med silkesvantar.


Såg på "Efter tio" eller vad det heter en stund i morse. De kör en serie med civilkurage den här veckan. KD (? jag var nog lite trött och la inet allt på minnet) vill inför en lag om civilkurage...

Jo visst, jag tänker sen hoppa in i något som pågår och vid en ev rättegång kanske få höra att jag inte gjorde tillräckligt.

Eh... Nej det känns inte rätt väg att gå.

Utbilda folk att våga ta till civilkurage istället!


Idag har jag haft nytt ridsällskap, det var trevligt och hästen kändes fräsch!

Och så har jag planterat om gamla Beadesa (en blomma som jag ärvt efter morfar och som varit i min ägo i 20 år)  eftersom hon inte alls mådde bra längre (vi kan ju ta diskussionen med Pyret om varför)


Nu finns bild på nya sadeln och min jätteledsena blomma (innan omplantering)

Av Kastrullhäxan - 23 februari 2009 16:23

Saker och ting löser sig, det tar bara lite längre tid.


Folk splittras och sprids som en krossad sten mot berget.

Och vad ska jag tro på, när ingen annan tror?

Av Kastrullhäxan - 21 februari 2009 22:35

Idag dog en bit av mig.


Jag kan vara så stark när det gäller mig själv, men när det kommer till andra...

Jag skyndar mig iväg för att hjälpa till och känner hur energin sugs ur mig på tre röda sekunder...

Men jag måste orka lite till, för hans skull...

='(

Av Kastrullhäxan - 21 februari 2009 16:15

Det finns två saker somjag ska ta upp idag.


Det första är min nya "titel" här på bloggen.

Den har ju under en kort period gått under "Skriv i din blogg idag, i morgon kan det vara försent", detta pga en av mina vänninor som har så fullt med att leva sitt liv idag så att hon glömmer bort sin blogg tills den blivit så dammig att man nyser av att besöka den!


Nu får det stå "Om mitt hjärta brister, så kan jag laga det med Karlssons klister"

Detta eftersom min sambo heter Karlsson, och han har lagat mig! =)

Smart va????


Det andra är en liten underbar ullig gullig varelse på 4 ben som jag träffat idag. Min väninnas hundvalp närmare bestämt.

Detta var en 6 veckors liten vit pudel (som blir toy?) och hon traskade raka vägen fram till min väninna och satte sig i hennes knä.


Där fanns också en liten pälslös terrier (ingen nakenhund nu utan en naken terrier) som hade energi till tusen. Var man än var så var den där pälslösingen med. Den diggade jag stenhårt, urfrän liten hund ju!


Jaja... Här kommer bild på väninnans underbara lilla varelse:

(fler bilder finns att se på www.feeorin.se)

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards