Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg under juli 2010

Av Kastrullhäxan - 29 juli 2010 17:18

Hörde den här låten idag och fastnade direkt.

Hittade nog inte det bästa klippet på youtube, men ni har nog lite överseende.


Jag känner ingen mig så mkt...


Av Kastrullhäxan - 28 juli 2010 17:41

Äckligt kryp som jag räddade från en säker död i Jum-Jums vattenhink.

 
Av Kastrullhäxan - 27 juli 2010 16:18

Äntligen är man hemma igen.

Vi har haft det jättebra, men det är ändå slitigt att vara hemifrån. Mest har jag saknat katterna och min egen säng. Pappas bäddsoffa må duga, men den är hästlängder ifrån sängen här hemma.


Vad osm hänt med datorn vet jag inte. Misstänker att minnet börjar bli fullt och jag har försökt att sortera bort en del bilder. Ska försöka bränna en del till CD, men sist vi gjorde det fungerade det inte helt bra vill jag minnas. Det mest tråkiga är att datorn visst har glömt att den känner igen min mobiltelefon, så jag kan inte lägga över bilder från telefonen till datorn.   

Facebook lever också sitt eget liv, jag har inte lyckats ladda upp alla bilder från lägret/semestern dit än då det helt enkelt inte vill. Bilderna hamnar dessutom huller om buller så det är verkligen förvirrat värre.


För er som inte förstått det, så har jag köpt Jum-Jum. Vet inte om det finns så mkt att säga om det. Folk undrar hur det känns att vara hästägare, men ärligt talat så har jag haft hand om honom så länge och behandlat honom precis som om han vore min egen så det känns egentlgien inte någon skillnad. Ja, om man bortser från räkningen med försäkringen som kommer att dyka upp inom en snar framtid...

Vi har planer framåt... Först och främst ska han ju vara våran kompis, precis som han är nu, men när vi kommit igång lite mer (och så tänker jag mest på mig och min sambo) så finns det tankar och funderingar kring ett deltagande i Fjord-SM i framtiden. Vi får se vad det blir. Vi har hur som helst ingen brådska.


Jum-Jum tillsammans med de kompsar som han fått gå med i veckan. Till vänster är det Miller (-89 E: Dalar 145) och i mitten och till höger är det Millan (kallblodstravare) Dock har de inte fått ihop alla tre.


     

         Han har skött sig otroligt bra! Långt över förväntan. Jag åkte ju med målet att få träna honom att bli kvar ensam, och när jag kommer fram så sköter han det så snyggt redan första tillfället, så resten av lägret blev liksom lite halvt mållöst för mig   Lägret har ju gett mig en del, men jag hade liksom ingen egen plan eller hur man ska säga.

Positivt är ju i alla fall att både jag och Jum-Jum har utvecklats. Jag har ju blivit mkt rakare, och då är jag faktiskt inte behandlad i år   


Jag är tillbaka på jobbet igen och folk har bytts ut, några har kommit tillbaka från semstern och andra har åkt iväg på sin. Det är bara att vara flexibel och jobba på. Vi är ju ett gott gäng så det är inga större bekymmer.


Nej... Nu kallar verkligeheten. Duscha och få i sig mat säger kroppen. Bäst att lyda!

Ha det fint!

/Kastrullhäxan  

Av Kastrullhäxan - 25 juli 2010 15:38

Fråga mig inte varför bilden blir vänd fel, jag försökte andra men det vill inte. Vi har iaf tittat till honom o allt verkar bra.

 
Av Kastrullhäxan - 25 juli 2010 15:19

vi är i Västerås o än så länge har allt bara gått bra.

 
Av Kastrullhäxan - 25 juli 2010 13:17

Nu är vi på väg hem igen. Jumme har skött sig utmärkt under veckan o nu när vi lastade så klev han raka vägen på.

 
Av Kastrullhäxan - 24 juli 2010 17:07

Idag har vi ridit lektion. Jag har bla ridit lektion ensam o hoppat o Jum-Jum har varit kanonduktig.

 
Av Kastrullhäxan - 23 juli 2010 21:35

Det är fortfarande ofattbart för mig...

 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards