Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg under december 2008

Av Kastrullhäxan - 31 december 2008 14:21

Här är det förkylt och eländigt.

Jag har hjälpt LS att flytta lite hö som hon skulle ha. Eller hjälpt till, jag har tittat på när de har burit eftersom jag bad min kära snälla gulliga sambo ta min plats.


När höet var på plats fick jag träffa LS häst igen. Först tittade hon på oss men så började hon gå emot oss. Jag skulle ju haft med mig en morot eller något, men hade ju glömt det.

Så istället letade jag reda på ett ställe som hon tycker om att bli kliad -mankammen! Och var hon njöt!

Lilla goa gumman då.

Ett kärt återseende.


LS var snäll och skickade över korten som hon tog. Ska försöka lägga ut dem här och hoppas att LS inte bli ledsen och skickar mig jordens dyraste räkning för att jag använt hennes verk.

Av Kastrullhäxan - 29 december 2008 18:00

Idag har vi shoppat.

Jag kom hem med ett ländtäcke i ylle. Grönt givetvis! 

Två gröna lindor, en grön hovkrats och hästgodis.


Till mig själv blev det lammullssulor.



L och E var här och lämnade av en jättestor fruktkorg med både frukt, godis och champagne i.



För övrigt är jag förkyld, som det känns nu så kommer jag inte kunna jobba på onsdag. (Vem vill bli serverad mat av någon som nyser och rosslar?)

Av Kastrullhäxan - 28 december 2008 10:15

Snart kommer du gumman!

Av Kastrullhäxan - 27 december 2008 11:09

Bara för att jag har sett på Pirates of the Caribian -vid världens ände, så har jag drömt att sambon ska vara borta i tio år!

Jag vaknade klockan sex i morse och låg och höll om honom hårt!


*cry*

dumma dumma filmer!

Av Kastrullhäxan - 26 december 2008 21:18

Gaaaahhhhh!!!


Så... Nu var det över.


Vet ni vad?

Om man har bekymmer i livet, vad det nu må vara för något, så kan man inte bara sätta sig ner som en turig unge och vägra göra något åt det.


Jag vet inte hur jag ska uttrycka mig, givetvis är det aldrig fel att be om hjälp. Hjälp är något som alla behöver ibland, så det säger jag inget om.

Men man måste liksom inse att saker inte gör sig själva, och folk runt omkring en som brukar vara hjälpsamma slutar upp med att hjälpa en om de bara får gnäll och negativitet tillbaka.


 Be om hjälp, men jobba själv också.


Kanske kan vara en tänkvärd nöt nu efter jul?

Av Kastrullhäxan - 25 december 2008 20:16

Här är betten Vickan. 7st lösa och e två som sitter på huvudlagen. Det ni inte ska ha behåller jag själv! (Jag tycker tex att uppvisningstränet är jättefint!)

Av Kastrullhäxan - 25 december 2008 10:46

har jag haft!


Jag fick ett armbandsur, filmer, förkläde, grytvante, en prydnandskatt, parfym, pengar, trosor och strumpor och en kalender.


Sambon fick en rakapparat, parfym och ett presentkort på Dressman.


Här hade vi det trevligt och sällskapligt. Spelade spel och hade jätteroligt åt varann när det blev fel.

Vi fick höra att sex och barn inte har något samband (då skrattades det runt bordet) fast det ver inte så det var menat att låta.


Tomten kom till oss också. Ska se om jag kanske orkar lägga in en bild på honom någon gång.


Ha det gott och god fortsättning!

Av Kastrullhäxan - 24 december 2008 09:29

God jul!


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12 13 14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards