Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg under juli 2008

Av Kastrullhäxan - 31 juli 2008 23:03

Idag har vi ridit runt Sjöäng, en kortare lugn tur. Det var skönt.

Väl tillbaka så såg jag dock att Brandy har slitit sin högra framsko sådär konstigt igen, tåkappan är liksom helt borta...


Här kommer lite bilder från kvällen...

Av Kastrullhäxan - 31 juli 2008 14:56

Kommer ni ihåg att jag skrev att det alltid regnar när jag kör?

Jag har satt 50 spänn mot Stefan. Jag tror att det kommer att regna när jag kör upp. Vi får väl se...


SÅhr såg det iaf ut när sambon körde hem från Bollnäs för några veckor sen. Det var MYCKET värre på väggen upp när jag körde... Hua!


Så måste jag ju lägga in bilder på vad man bör kolla efter när man kör... Alltså, hålla koll på skyltarna och i speglarna!

Av Kastrullhäxan - 30 juli 2008 17:42

Före- och efterbilder på baksidan! Ja, en bit av den iaf!


Idag har jag utökat mitt trädgårdland eftersom mina jordgubbsplantor växt sig så stora och skjuter skott åt alla håll. De behövde helt enkelt mer plats.


Citronmelissen blommar.

 Den högväxta saken som tydligen ska få små blå blommor har fått flytta tillframsidan för att göra plats åt de goda röda jordgubbarna!


Sambon och jag har plockat sten och lagt runt landet så nu ser det riktigt propert ut. Jag tror att jag ska göra likadan till framsidan sen också, ha sten runt växterna alltså!


Snart ska vi åka och rida!

Av Kastrullhäxan - 29 juli 2008 18:16

Idag har hästarna fått gå ut på stora betet igen. De fick ju gå hem veckan innan lägret för att vi skulle få lättare att rida och för att de ska hålla den hagen öppen.

Limus har ju varit kvar medan vi varit på läger så då fick killarna också gå där när vi kom hem och idag har de alltså flyttat till stora beteshagen.


Jag kan säga att det var tre riktigt hungriga hästar som direkt körde mularna i marken och njöt. Limus tröttnade dock snart på alla flygfän och drog över bron i trav och då följde killarna snart efter.


De såg nöjda och glada ut när vi åkte. De har gjort sig förtjänta av detta!


Nu ska jag till svärmor och äta tårta!

Av Kastrullhäxan - 27 juli 2008 23:32

Jag ska sammanfatta detta kort eftersom klockan är ganska mkt och jag är trött.

Ridlägret har varit UNDERBART men varmt (vi har haft varmast i hela Sverige tydligen) Jag har lärt mig massor och framförallt fått se hur mkt jag har utvecklats!!! =) Dessutom har jag trillat av, tjongade i backen ganska rejält, men det var bara bra. Grrr vad upprörd jag blev och efter det red jag som om jag som aldrig förr och hästen gick som en klocka.


Uppdateringar kommer i morgon!

Av Kastrullhäxan - 23 juli 2008 11:10

Nu har det varit lite torka i min blogg. Detta beror på att jag har haft min mamma och hennes sambo här i nästan en vecka, i trosdags var syster här med familj och i söndags var lillebrorsan här med flickvännen.

Det har med andra ord varit full snurr.


Till råga på det har jag försökt hålla igång hästen, fixa packlista och packat.

I morgon drar vi ju...


Igår var vi till stallet. Jag, sambon och L skulle rida ihop och hästarna kom gående till oss i hagen, vi tog på dem grimmor ochbörjade gå mot stallet.

Väl utanför hagen tittar jag på Limus bakfot, hon går så konstigt, på tå liksom.

 Så vi lyfter på Limus hov och på något sätt har hon lyckats få loss skon på utsidan och vinklat den inåt, så varje gång hon sätter ner hoven trycks skon in i strålen. Det var bara att försöka halta hem med henne och dra bort skon. Dock hade jag helt fel byxor på mig så hoven bara gled hela tiden så vi fick ringa ut hovis, som lyckligtvis kom snabbt.

Limus fick vila i sin box medan vi andra red på banan. Jag och min sambo delade på Brandy och det gick riktigt bra.

Stefan och Brandy galopperade tom över två bommar som låg intill varann på marken. Det tycker Brandy är roligt och han blir piggare än någonsin förr.


Efter ridningen badade L Gibbe och vi smorde både sadlar och träns. Så innan vi åker är det bara grimmorna som ska ha sin puts. Och Brandy ska badas, vilket han hatar!!!


Så, nu vet ni vad jag hålls med om ni inte ser mig på några dagar!

Bilderna i ordning:

Stefan rider Brandy. Lite stolsits, men det är jättesvårt att få n korrekt sits i den sadeln.


Mamma och en bock. Den bocken var den som var mest lik den bock som finns i Gävle varje vinter. Det finns såna där modeller överallt i Gävle, men en del är blommiga, rutiga, randiga och ja... Det här kortet är taget innan vi gick till fängelsemuseet www.fangelsemuseet.se Jag rekommenderar ett besök där!


Jag och brorsan. Visst är vi söta?

Av Kastrullhäxan - 21 juli 2008 19:59

... har vädergud(arna) emot mig?


Så fort jag sätter mig bakom ratten och kör ut från parkeringsplatsen så börjar det regna. Och jag vet var vindrutetorkarna sitter, men med alla nya mojänger och intervallinställningar och grejer så blir man lite förvirrad ibland.

Och ibland spelar det ingen roll att man kör dem på högsta hastighet för de hinner inte med i alla fall.

Då är vägbanan täckt med vatten och det är bara att lägga sig på 4 an och köra 50 istället för 70 och komma ihåg att koppla ur om det sladdar till.


Idag har jag kört lite grann i Sandviken, staden jag ska köra upp i. Hur jag ska hitta till stället jag ska köra upp på är för mig en gåta. Jag är nästan lika nervös för det som för själva uppkörningen.


Stefan tycker att jag är jätteduktig att köra bil, men jag känner att jag har mkt kvar innan allt är rutin. Jag måste fortfarande tänka på speglarna, framförallt när jag svänger, och placeringen av bilen och att söka av alla korsningar och kolla om det är huvudled eller inte. 

Det kommer men det sitter inte rutinmässigt riktigt än.


På tal om någonting annat så har jag börjat käka medicin igen, mot urinvägsinfektion... *BLÄ* Men vad gör man inte för att bli frisk?


På tal om ytterligare en sak så har Pyret fått fästingdroppar idag, det tyckte han inte om vill jag lova.

Och hela eftermiddagen har han spenderat i gästsängen, i förhoppningen om att mormor ska komma tillbaka. Det är inte förrän när vi kom hem, då var klockan kanske sju som han ens tänkte tanken om att gå därifrån.

När åskan sedan kom riktigt nära så kom han in till oss i sovrummet.


Sanna Grattis på födelsedagen! 


(och kolla nu också inlägget om Saaben som jag skrev tidigare idag hörrni!)

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards