Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Direktlänk till inlägg 19 juli 2009

Trevligt

Av Kastrullhäxan - 19 juli 2009 14:11

Igår var vi bortbjudna på en bit mat hos en arbetskamrat till min sambo.


Det blev n trevlig kväll med god mat, dryck (fast jag var nykter) och en del skratt.

Samtalsämnena växlade ständigt, det var allt från jobb till resor och hästar som kom på tal. Vi diskuterade stjärntecken och jag tycker att det är väldigt intressant och har försökt att sätta mig in i de olika tecknen.


Jag tänkte skriva lite mer här om de tecken som kom upp igår:


VÄDUREN:

Väduren är ivrig, utåtriktad, spontan och alltid full med energi.

Väduren gillar utmaningen och tar ofta chanser.

Väduren är inte rädd för konflikter utan är beredd at tslåss för sina principer.

Väduren är en naturlig ledare (och det är kanske därför som det anses att en våg passar ihop med en vädur?) fylldmed mod och handlingskraft.

Väduren har dåligt tålamod och har svårt att trivas i underordnad ställning. De söker sig däför gärna till något självständigt eller arbetsledande yrke.


KRÄFTAN:

Kräftan är känslig och ömhjärtad, reserverad och avvaktande.

Kräftan är rädd för att inte duga och räcka till och kan behöva andras stöd och uppmuntran.

Hemmet och familjen betyder mkt för kräftan som är mån om att hålla sina rötter vid liv.

Kräftan är en romantiker med gott minne och brukar ha något slags samlarintresse.


LEJONET:

Lejonet är optimistskt och lekfullt. Lejonet är full av kreativitet och skaparglädje.

Lejonet är charmfullt och kan vara både flott och generös när  det gäller att bjuda och ge bort gåvor.

Lejonet har en dragning till det lyxiga och pompösa.

En lojonmänniska känner ansvar, är varm, ärlig, rakryggad, tillgiven, lojal och mkt barnkär!

Lejonet har ett stort behov av att bli sedd och beundrar och håller sig därför ofta framme i händelserans centrum.

Lejonet är en färgstak figur som vet sitt värde och som förväntar sig smicker och uppskattning (så nu är det bara att du börjar köpa presenter och smörja järnet Larsa!)

Stolthet och fåfänga har lejonet i riklig mängd, men man får inte glömma att lejonet ändå är en känslig och lättsårad natur.

Ett lejon bhöver tänka på att även de kan ha fel ibland.

Lejonet kan var abåde dominerande och respektingivande!


Nu hinner jag inte skriva mer. Men jag ska plite ner lite om de andra tecknen sen också.

Här kommer två biler på Larsa (som förövrigt är vädur). När filten kom fram var min sambo snabb med kameran!

 
 
Ingen bild

Larsa

19 juli 2009 21:25

Det var fina bilder i detta inlägg. Dessa bilder ska du vara rädd om de kan komma att bli värdefulla. Tack för trevligt sällskap denna kväll. Kim Och Larsa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kastrullhäxan - 5 april 2014 22:14

I morse väckte sambon mig 04.30.Sådana mornar undrar man varför man har häst egentligen...Men jag lyckades ta mig ur sängen, krypa i kläderna och få en smörgås i magen.Sambon fixade Julie (gissa om hon var trött!) och 05.20 hämtade vi upp C för vidar...

Av Kastrullhäxan - 4 april 2014 21:33

De senaste dagarna har jag känt att jag balanserar lite grann när det gäller mitt humör.Jag kämpar fortfarande mycket med mig själv. Framförallt den där lilla detaljen att en åsikt om någon som jag har gjort faktiskt inte speglar vad personen som utt...

Av Kastrullhäxan - 3 april 2014 20:36


      En hund som jag hade hand om och som jag saknar otroligt mycket.Även om  hon hade sina sämre sidor så vet jag att jag aldrig får en sån hund igen.Lisa Katinka Johansson.Jag saknar dig hjärtat.  /Kastrullhäxan ...

Av Kastrullhäxan - 2 april 2014 19:53


För bara en liten stund sedan kom jag på att det är 5 år sedan jag var till Fjugesta och hämtade Jum-Jum.Då visste jag fortfarande inte att han en dag skulle bli min alldeles egna eller att vi skulle starta ett SM tillsammans, eller att jag skulle ly...

Av Kastrullhäxan - 2 april 2014 19:41


Eftersom Vickan var här nyligen så fick jag rota ordentligt i arkivet för att hitta en bild på mig OCH en vän.Jag har en förmåga att bara hamna på bild när jag sitter till häst av någon anledning. Jag hittade i alla fall denna:   En bild som är sna...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards