Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Direktlänk till inlägg 19 juli 2009

Mer stjärntecken

Av Kastrullhäxan - 19 juli 2009 14:35

VÅGEN:

Den typiska vågen är diplomatiskt, vänlig och förordar rättvisa framför allt.

En av vågens stora tillgångar är rättvisetänkandet och förmågan att medla mellan människor.

En våg bryr sig mkt om vad andra tycker och känner, vågen kompromissar gärna för att allt ska kännas bra och vågen försöker in i det längsta att tillfredsställa omgivningens önskningar.

Det kan dock vara svårt att få en uppfattning om vad vågen själv tycker om saker och ting, eftersom en våg är en aning undanglidnade i sitt sätt. Vågen vill liksom inte säga så mkt, då det finns risk att denna kan råka stöta sig med någon.

Eftersom vågen undviker bråk kan detta resultera i att vågen tar sig friheten att använda små vita lögner.

Vågen är en sällskapsmänniska med ett stort behov att känna gemenskap och samhörighet.

Vågen är jätterädd att bli ensam och partnern och vännerna betyder massor för en våg!


 SKORPIONEN:

Skorpionen är självständig, målmedveten och viljestark.

Skorpionen gillar utmaningar och är verkligen beredd att kämpa för att nå sitt mål.

Skorpionen är handlingskraftig och kan vända upp och ner på saker och ting för att reda ut något han tagit sig för. Han är intensiv i allt han tar sig för.

Skorpionen är ofta en god människokännare .

Men skorpionen är precis som de andra vattentecknen (fisken och kräftan) en känslig natur och skorpionen kan bli både hämndlysten och svartsjuk om någon sårar honom. En skorpion glömmer varken en väntjänst eller oförrätt i första taget, utan ger gärna igen förr eller senare -gärna dubbelt upp!


SKYTTEN:

Skytten är väldigt utåtriktad och har et behov av att känna frihet och rymd.

Skytten trivs bäst i det fria eller på resande fot.

Skytten är orädd, spontan och alltid rättfram och ärlig.

Skytten går obekyrmat runt och tar det mesta med en klackspark, men ibland kan skytten av ren obetänksamhet vara en aning klumpis och taktlös.

Skytten vill alltid lära sig mer, om allt, men mest om livet varför skytten gärna läser, reser och vill uppleva främmande kulturer och synsätt!

Skyttens talesätt skulel kunna vara "Det-ordnar sig alltid!"

Skytten är varm, humoristisk, generös och gästfri, men har svårt att säga nej.

Håll aldrig för hårt i en Skytt, då flyr den ifrån dig!


STENBOCKEN:

Stenbocken är lojal och pålitlig,noggrann och systematisk och alltid mån om att uppträda strikt och kontrollerat.

Stenbocken trivs bra ensam och har en förmåga att hålla sig en armlängds avstånd ifrån andra.

Stenbocken planerar noga, strukturerar och överväger noga sina beslut. En stenbock tänker alltid på konsekvenserna innan han handlar.

Stenbocken tycker inte alls om när någon annan kommer och vill lägga sig i hans planering!

Nödvändiga förändringar ska förberedas långt innan för att stenbocken ska må bra.

Stenbocken ställer höga krav på sig själv och tar livet på största allvar, detta gör att stenbocken kan upplevas som lite "grå" och tungsint.

Stenbocken har god organisationsförmåga och naturliga ledaregenskaper. Stenbocken är uthållig och vilkestark.

Stenbocken är en riktigt ekonom och låter inte pengarna rinna iväg hur som helst, även om han tycker om att hävda sig med olika statusprylar.

Om en stenbock bara vill kan han gå hur långt som helst.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kastrullhäxan - 5 april 2014 22:14

I morse väckte sambon mig 04.30.Sådana mornar undrar man varför man har häst egentligen...Men jag lyckades ta mig ur sängen, krypa i kläderna och få en smörgås i magen.Sambon fixade Julie (gissa om hon var trött!) och 05.20 hämtade vi upp C för vidar...

Av Kastrullhäxan - 4 april 2014 21:33

De senaste dagarna har jag känt att jag balanserar lite grann när det gäller mitt humör.Jag kämpar fortfarande mycket med mig själv. Framförallt den där lilla detaljen att en åsikt om någon som jag har gjort faktiskt inte speglar vad personen som utt...

Av Kastrullhäxan - 3 april 2014 20:36


      En hund som jag hade hand om och som jag saknar otroligt mycket.Även om  hon hade sina sämre sidor så vet jag att jag aldrig får en sån hund igen.Lisa Katinka Johansson.Jag saknar dig hjärtat.  /Kastrullhäxan ...

Av Kastrullhäxan - 2 april 2014 19:53


För bara en liten stund sedan kom jag på att det är 5 år sedan jag var till Fjugesta och hämtade Jum-Jum.Då visste jag fortfarande inte att han en dag skulle bli min alldeles egna eller att vi skulle starta ett SM tillsammans, eller att jag skulle ly...

Av Kastrullhäxan - 2 april 2014 19:41


Eftersom Vickan var här nyligen så fick jag rota ordentligt i arkivet för att hitta en bild på mig OCH en vän.Jag har en förmåga att bara hamna på bild när jag sitter till häst av någon anledning. Jag hittade i alla fall denna:   En bild som är sna...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards