Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 10 november 2009

Av Kastrullhäxan - 10 november 2009 15:43

Det händer ju att jag tittar in här och skriver nåt ibland.

Idag kan jag ju tex skicka en länk till Jum-Jums bilddagbok där jag huserar nästan varje dag.

www.bilddagboken.se/jum-jum



Hur som helst.

Vi har fått ordning på däcken till transporten så i söndags lastade vi Herr Gul och åkte till ridhuset i Valbo.

Jum-Jum krånglade inte alls, utan klev snällt på så vi blev tidiga, men vad gör det?

Vi sadlade o grejade o var ordentligt o sambon och häst var ordentligt uppvärmda när det var dags för lektion.

Hoppning och markarbete stod på schemat. Och de var riktigt duktiga, även om de behövde ha lite hjälp och stöd ibland.

    


När vi skulle lasta hemåt var Jum-Jum inte alls lika villig att åka, men efter några minuter klev han på och åkte snällt hem. Jag drog av honom täcket o transportskydden o lät honom rulla i boxen innan jag tog fram borstarna och snyggade till honom innan han fick på sig det andra täcket.


I måndags lämnade vi in transporten på service, och i morgon blir jag 5700kr fattigare då de var tvungna att byta bromstrummorna. Det är värt de pengarna i alla fall eftersom vi har planer på att använda transporten mkt.

Den har troligen rullat alldeles för lite tidigare.


Nu hoppar jag mellan dagarna härs o tvärs, men i tisdags förra veckan var jag på en föreläsning om hästens beteende. Och idag ska jag på föreläsning om hästens foder. Intressant värre!


Annat som hänt:

*Grannen har haft stopp i avloppet vid två tillfällen. Sista gången blev det visst översvämning som jag förstod.

*Jag har ridit ut helt ensam på Jum-Jum utan bråk. Skönt!

*Jum-Jum och jag har skaffat ny hovis och det känns bra.

*det kommer två nya hästar till stallet, vet dock inte exakt vad för något än.

*bägge mina cyklar har blivit stulna =(*Indio har fått tillbaka sina westerngrejer, tack för lånet! =)     

En nyrullad Jum-Jum pratar med husse. Och en bild på den nyflätade svansen =)

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards