Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg under juli 2010

Av Kastrullhäxan - 16 juli 2010 12:24

Nu är det semester. Men tro inte att jag kommer få någon lugn och ro.

Idag ska det städas i Jum-Jums box, och jag kan ju meddela att min sambo inte är i bästa kondition efter gårdagen...

Jag ska också försöka packa de sista grejjerna inför lägret (packade en del hästgrejjer redan igår) och så ska hästen motioneras. Vi har fått låna en kompis häst idag så att vi kan rida ihop, men jag vet inte ens om min sambo kommer att komma upp på den. Så det blir nog jag som får rida henne, och sambon får tuffa runt på Jum-Jum    Inte mer än rättvist egentligen, eftersom jag ska ha Jum-Jum i nästan en hel vecka sen, och jag har ridit kompisens häst tidigare.


I morgon får jag, förhoppningsvis, någon slags "mellandag" där det inte finns så mkt inplanerat (och egentligen hatar jag det, jag kan dö av tristess såna gånger) och då är det nog till att vara hemma och vila min stackars fot. (Den har jag förresten fått undersökt på vårdcentralen nu och de tyckte att det verkade bra. Jag kan ju ta tyngd på foten och det är normalt att svullna upp på eftermiddagen/kvällen)

På söndag packar vi in all packning, inklusive hästen, i hästtransporten och åker till pappa och sedan vidare på ridläger. Vi har pratat om att åka på söndag kväll, men ev kommer vi åka söndag morgon istället. I så fall blir det tidigt!


På måndag är det kalas. Ni som inte fått någon inbjudan men som är sugna att komma kan ju höra av er om tid och plats.

Det är alltså min 25-årsdag som ska firas med ett enklare kalas.



/Kastrullhäxan  

Av Kastrullhäxan - 15 juli 2010 23:35

Jag känner inte riktigt igen den får människan som tittar tillbaka från spegeln. Men det blir nog bra tillslut

 
Av Kastrullhäxan - 15 juli 2010 23:14

Skål!

 
Av Kastrullhäxan - 15 juli 2010 20:15

Äntligen semester! Nu är det fest o frihet! Men med tanke på att jag varit uppe sen 5.20 i morse så lär jag bli trött ganska snart.

 
Av Kastrullhäxan - 13 juli 2010 14:03

Idag har jag lekt bagare...

 
Av Kastrullhäxan - 9 juli 2010 21:27

Idag har min fot sagt ifrån på riktigt. Den är inte alls glad på mig   Tusan också!

Så nu får jag försöka håll amig i stillhet och vila. Fråga mig inte hur det ska gå till, jag har ju en häst att sköta om.

Han har förresten fått nya skor idag, och sulor fram igen. Verkade helt ok vad jag förstod.


Själv är jag gräsänka. Sabon har dragit iväg på en Ålandskryssning med polarna... I onsdags var han nere på stan och drack öl och igår var han och körde hö och drack öl. Det känns som det kommer bli en hel del öl under denna semestern. Nåja, bara han är glad och nöjd så...


Jag hra inte haft ork till någonting efter jobbet idag. Har varit och tittat till hästen (eller hästarna, jag ser ju efter Diva lite grann också) och matat Lollos djur. Hennes råttor är riktigt nyfikna av sig. Om jag orkar någon gång så kan jag lägga upp lite bilder på dem. Igår var de visserligen framme, men någon misstänksamma emot mig, idag tror jag att varenda hona var framme och klättrade på gallret och ville kolla in vem jag var. Och en av hanarna var verkligen framme. Deras bur är lite mindre och man måste liksom in med handen hos dem, så då passade han på att nosa på mig.

De är ju rätt söta, det ska jag erkänna. Men jag är ju så förbaskat klumpig och är rädd att skrämma dem så de bits eller nåt.


Nej, det här inlägget blev inte alls vad jag hade tänkt, det är bättre att jag avslutar och kryper i säng. Jag är så trött. I morgon ska Allram sättas för skaklar igen också.

Ha det fint!

/kastrullhäxan  

Av Kastrullhäxan - 8 juli 2010 21:36

Jag älskar den här låten. Jag kan lyssna på den igen och igen och igen...

&hl=sv_SE&fs=1&"> &hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="500" height="304">






Jag har upptäckt att  foten är svullen. BLÄ!   Hoppas att den ger sig snart, annars får jag kanske uppsöka en läkare.

/Kastrullhäxan  

Av Kastrullhäxan - 8 juli 2010 17:05

Jag orkar inte lägga in en massa bilder och berätta om ridlägret, fast jag borde...

Jaghar haft roligt i alla fall, trots att jag fortfarande har ont efter stukningen av foten i trappan.


Jag har börjar jobba igen. MÅnga avdelningar har gått ihop så nu gör jag ungefär 350 port/dag. Lite lagom sådär när man är mer eller mindre ensam. De ordinarie i mitt lag har ju semester...

/Kastrullhäxan  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards