Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Direktlänk till inlägg 18 september 2011

Snart ska det tävlas western!

Av Kastrullhäxan - 18 september 2011 16:48

Om en vecka har man suttit till häst en hel dag och tävlat western.

Jag och Mulle ska starta i 6 klasser och Jum-Jum har jag lånat ut till Amanda som ska starta 4 klasser.


Jag och Mulle startar:

Western pleasure PP och E

Western Horsemanship PP och E

Western Riding PP och E


Amanda och Jum-Jum startar:

Western Pleasure PP

Western Horsemanship PP

Western Trail PP

Western Riding PP


Jag ska låna hem en westernsadel till Jum-Jum så att Amanda får rida i westernutrustning. En Continental blir det  

Det är verkligen tur att jag har så himla fina vänner som ställer upp och lånar ut sina saker till mig! 


Klädsel vid westerntävling: Byxor i jeansmodell, skjorta med lång ärm och krage och hatt eller hjälm. Är man under 19 år ska man ha hjälm. (Och varför inte annars? Den är ju inte direkt i vägen!) Skor med klack.


Själv har jag ingen direkt tävlingsutrustning än utan har rotat igenom garderoben efter det jag hittat.


Sporrar är tillåtna men inte pisk. Säkerhetsväst får bäras.

  Bild från förra året. Det är inte denna sadel jag tänkt låna dock.


Sedan, den 1 oktober, smäller det igen! Då är det Fjordhästens dag på Säters RK och dit hra jag anmält Jum-Jum.

Dels ska min kära vän Sandra (som tävlade Fjord-SM med sin Gimli i år) tävla Jum-Jum i dressyren. Det ska bli intressant att se hur det går. Sandra är himla duktig, men har inte ridit Jum-Jum så mkt!


Jag ska göra någon typ av westernshow. Hade tänkt göra ett litet program med en annan tjej, men får inget svar hur hon tänker så nu vet jag inte hur det blir. (Jag hatar att inte veta!)


Sedan ska Stefan maskeradhoppa. Jag hade en superbra plan för vad jag skulle ha varit, men det fungerar inte eftersom Stefan är en man och jag är en kvinna. Så vi får hitta på något annat nu. Det blir säkert också bra.


Klädsel vid dressyr: Det finns lite olika bestämmelser, men oftast rider man i ljusa ridbyxor (vita eller beige) och mörk kavaj med en vit polo/plastrong eller skjortbröst under. Man får också ha vit skjorta med vit slips, vilket Stefan brukar ha när han tävlar. Ridstövlar. (I vissa klasser får man byta ridstövlarna till shortchaps utan fransar och ridsko med klack)


Säkerhetsväst får bäras på eller under kavajen.

Sporrar är tillåtna men pisken ska lämnas innan man rider in på banan.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kastrullhäxan - 5 april 2014 22:14

I morse väckte sambon mig 04.30.Sådana mornar undrar man varför man har häst egentligen...Men jag lyckades ta mig ur sängen, krypa i kläderna och få en smörgås i magen.Sambon fixade Julie (gissa om hon var trött!) och 05.20 hämtade vi upp C för vidar...

Av Kastrullhäxan - 4 april 2014 21:33

De senaste dagarna har jag känt att jag balanserar lite grann när det gäller mitt humör.Jag kämpar fortfarande mycket med mig själv. Framförallt den där lilla detaljen att en åsikt om någon som jag har gjort faktiskt inte speglar vad personen som utt...

Av Kastrullhäxan - 3 april 2014 20:36


      En hund som jag hade hand om och som jag saknar otroligt mycket.Även om  hon hade sina sämre sidor så vet jag att jag aldrig får en sån hund igen.Lisa Katinka Johansson.Jag saknar dig hjärtat.  /Kastrullhäxan ...

Av Kastrullhäxan - 2 april 2014 19:53


För bara en liten stund sedan kom jag på att det är 5 år sedan jag var till Fjugesta och hämtade Jum-Jum.Då visste jag fortfarande inte att han en dag skulle bli min alldeles egna eller att vi skulle starta ett SM tillsammans, eller att jag skulle ly...

Av Kastrullhäxan - 2 april 2014 19:41


Eftersom Vickan var här nyligen så fick jag rota ordentligt i arkivet för att hitta en bild på mig OCH en vän.Jag har en förmåga att bara hamna på bild när jag sitter till häst av någon anledning. Jag hittade i alla fall denna:   En bild som är sna...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards