Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 15 juli 2012

Av Kastrullhäxan - 15 juli 2012 15:14

Jag vet inte om jag tidigare pratat om placeringen av Julie i bilen.
Vi har ju lyckats införskaffa en bil där krockkudden i framsätet inte går att koppla bort, och om man skulle montera bort den få rman ett inte så snyggt hål i instrumentpanelen. Detta är inget alternativ för oss, utan vi har helt enkelt valt att följa märkesverkstadens råd att placera Julie i baksätet.


Hittills är det ingen som har sagt något, men när jag tidigare diskuterat det med bekanta så har det lyfts ett och annat ögonbryn...
Hur tusan ska man kunna ha barnet i baksätet och samtidigt vara ensam vuxen?
Jag har t.o.m fått veta att jag kommer bli tokig. "En tappad napp efter motorvägen och det är kört..."


Nu har jag inte så mycket till val. Att placera Julie bakåtvänd vid krockkudden är inget alternativ då det kan ge henne livshotande skador om kudden löser ut.
Men å andra sidan har jag kanske inte ås mycket att oroa mig för?
Hur gör alla mammor som får tvillingar? De kan ju omöjligt ha bägge barnen i framsätet, eller hur?
Dessutom är ju Julie rysligt kräsen vad gäller napp. Hittills är det bara cpap-nappen som vi fick från neonatalavdelningen som hon taigt, och då bara kortare stunder. Och häromdagen upptäckte jag att hon blir mer nöjd om jag sticker till henne en liten handduk som hon kan hålla i.
Då sa jag att jag struntar i alla nappar. Det är ingen idé att bråka och truga med henne, framförallt inte om jag hittat ett annat sätt att göra henne nöjd och lugna henne.


Så idag när hon låg i famnen och försökte snutta på filten som hon låg i så provade jag att sticka åt henne en napp från Phillips. Och VIPS så sög hon på den i flera minuter och var nöjd.
Så vi får väl se var det slutar med allting. I slutänden är det Julie som ska avgöra vad som passar henne bäst.


 


En annan, tråkig, sak som hänt här hemma är att vi fått ta bort vår andra katt.
Han hade varit ute och kom in och haltade efter ett slagsmål. Jättetråkigt, men trösten är att han har det bra där han är nu.
Jag har dock en perosn kvar att meddela detta, tanten som jag bodde granne med i Fjugesta och som var så väldigt fäst vid Pyret. Det kommer bli ett hårt slag för henne och jag vet inte alls hur jag ska lägga fram det för att det ska bli så smärtfritt som möjligt.   

 



I stallet rör det på sig. En häst har åkt och en annan flyttat in. Så Jum-Jum kommer få en ny gul kompis att busa med i vinter.


/kastrullhäxan  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards