Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 29 augusti 2012

Av Kastrullhäxan - 29 augusti 2012 20:01

Jösses, den här veckan går nog till världshistorien.
I måndags besökte både jag och sambon hälsocentralen på drop in-tid.
Sambon fick en läkartid på tisdagsmorgon och jag skulle också komma då eftersom mitt blodtryck fortfarande inte gett  med sig.


På tisdagen tog sambon bilen till hälsocentralen och jag gick dit med Julie i barnvagnen. Sambon var lagom stressad eftersom han skulle vara hos tandläkaren i Valbo 9.55
Jag fick en blodtryckmätare fastsatt på armen och traskade sedan hem igen.
När sambon kom tillbaka från tandläkaren var det bara att mata Julie och ge henne en torr blöja och packa in oss i bilen. Jag hämtade Mulle på betet, fixade i ordning honom och lastade honom. Han gick NÄSTAN på själv, men kastade sig av två gånger när jag försökte skicka in honom, så då gick jag före in istället. Då går han i alla fall på, även om en annan kan tycka att han kan vara lite mer entusiastisk istället för att smyga på.
Han stod som ett ljus i trnasporten (som vanligt) men hade fruktansvärt bråttom ut. Han hann kasta sig på bakbommen en gång, men stod sen snällt och inväntade signal från mig att han fick backa och då gick det ganska bra.

Mulle bor alltså inte hos oss längre. Det är med blandade känslor som man körde iväg honom. Dels så tycke rman ju om honom och ser potentialen, men samtidigt känner man lite besvikelse över att det blivit som det blivit med honom. Men nu får vi försöka se framåt istället. Jag tror att Mulle har hamnat på ett toppenställe.
Av med lite hull som satt sig runt magen och på med lite muskler igen så blir han hur fin som helst!

Efter att ha lämnat Mulle satte vi oss i bilen igen. Hem till stallet, städa ur transporten och sedan in på Max för att få något i magen (jag höll på att avlida). Sedan hem, mata Julie och ge henne en ny blöja och sen in i bilen igen för att åka och hämta tripptrapp-stolen som jag köpt. Hem igen, lämna stolen, byta om och så åkte jag till stallet och matade hästarna, samt tog bort aggregatet från beteshagen då ingen ska gå där något mer i år (vad jag vet).

I morse lämnae jag blodtrycksmätaren för att en läkare ska få göra en bedömning. Jag kan just undra om han sitter och kliar sig i huvudet!

                           

/Kastrullhäxan  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards