Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Direktlänk till inlägg 2 september 2013

Ett annat liv

Av Kastrullhäxan - 2 september 2013 21:42

Ibland funderar jag på vad jag skulle fylla mitt liv med om jag inte hade häst.
Som det är nu pusslar man med tiden o orken o ändå hinner jag bara jobb, barn o häst.
Andra aktiviteter finns det knappt utrymme för o det måste planeras noga.

Men när jag tänker så undrar jag verkligen om jag skulle åka på alla de där resorna utomlands, om jag skulle köpa nya dyra kläder o unna mig en bättre bil vartannat år.
Sanningen är att om jag säljer Jumme, transporten o bilen så får jag ut en slant som kanske skulle få min bank att bevilja ett huslån.
Det sjuka är att om jag inte får behålla hästen så kan jag lika gärna bo kvar här där
Julie har börjat skaffa kompisar o vi har nära till allt o tom kan ta bussen till köpcentret utanför stan.
Varför ska jag sitta i skogen o uggla om jag inte får ha min absolut bästa kompis med mig?

Nog om det.
Jag har varit hemma idag då Julies förskola haft planeringsdag. Julie har varit på strålande humör hela dagen o hjälpt mig med sysslorna i stallet.
Sen blev Jumme skodd o tyvärr blev det ett missförstånd mellan honom o hovis så hovis fick in en söm i handen o började blöda. Typiskt.
På med plåster o sen på med sista skon innan Jumme fick gå ut i hagen igen.

Sambon hade precis ringt o berättat att han var på väg hem när en stallkamrat ringde o berättade att Jumme stapplade fram o var ovillig att gå. Ett samtal till hovis o sen lämna över Julie till sin far när vi möttes i dörren o så var jag på väg till stallet igen.
När jag kom dit var hovis redan igång med undersökningen av Jumme o efter att vi fått honom att trava på både rakt o böjt spår, dragit loss några sömmar o klämt o känt på stackars Jumme så drog vi tillslut bort båda skorna fram o då blev Jumme tvärhalt o vägrade nästan att röra sig.

Så nu är han öm i sulan igen o har fått tillbaka sina extra sulor. Han kommer antagligen att vara återställd inom några dagar.
Jag är så tacksam att jag har en rak, ärlig o
schysst hovis som ställer upp.
Det här är ju inte första gången som han ställer upp på obekväm arbetstid o fixar med Jumme.

Nu ska jag försöka sova några timmar.
I morgon är det dags för jobb igen...
/KASTRULLHÄXAN

[Bild]

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kastrullhäxan - 5 april 2014 22:14

I morse väckte sambon mig 04.30.Sådana mornar undrar man varför man har häst egentligen...Men jag lyckades ta mig ur sängen, krypa i kläderna och få en smörgås i magen.Sambon fixade Julie (gissa om hon var trött!) och 05.20 hämtade vi upp C för vidar...

Av Kastrullhäxan - 4 april 2014 21:33

De senaste dagarna har jag känt att jag balanserar lite grann när det gäller mitt humör.Jag kämpar fortfarande mycket med mig själv. Framförallt den där lilla detaljen att en åsikt om någon som jag har gjort faktiskt inte speglar vad personen som utt...

Av Kastrullhäxan - 3 april 2014 20:36


      En hund som jag hade hand om och som jag saknar otroligt mycket.Även om  hon hade sina sämre sidor så vet jag att jag aldrig får en sån hund igen.Lisa Katinka Johansson.Jag saknar dig hjärtat.  /Kastrullhäxan ...

Av Kastrullhäxan - 2 april 2014 19:53


För bara en liten stund sedan kom jag på att det är 5 år sedan jag var till Fjugesta och hämtade Jum-Jum.Då visste jag fortfarande inte att han en dag skulle bli min alldeles egna eller att vi skulle starta ett SM tillsammans, eller att jag skulle ly...

Av Kastrullhäxan - 2 april 2014 19:41


Eftersom Vickan var här nyligen så fick jag rota ordentligt i arkivet för att hitta en bild på mig OCH en vän.Jag har en förmåga att bara hamna på bild när jag sitter till häst av någon anledning. Jag hittade i alla fall denna:   En bild som är sna...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards