Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Direktlänk till inlägg 9 september 2013

En del att förklara

Av Kastrullhäxan - 9 september 2013 19:58

Jag antar att jag har en del att förklara så här efter mitt uppgivna inlägg på Facebook i morse.
Många undrade nog vad som tog åt mig och varför jag, efter en längre tids positivitet, plötsligt bara gav upp och tyckte att allt var skit.


Det finns nog egentligen inte så mkt att säga, mer än det som de flesta redan vet: Att jag har en depression.

Det är många saker som händer kring mig just nu. Julie har börjat på förskolan och hon ska lämnas och hämtas, när vi är hemma ska hon sysselsättas, matas, medicineras och nattas och så vidare.
På jobbet är vi en tjänst mindre samtidigt som jag ska lära mig kontoret och det administrativa. Jag har dessutom ansvar för salladsbord och matsal...
Ovanpå det valde jag att anordna en bruksridningsträning. Jättekul och trevligt men det tog nog mer energi ur mitt huvud än vad jag först trodde.

Och så skulle jag, mitt i alltihop, besiktiga bilen.
Och det här vill jag egentligen inte prata om, då det i morse visade sig att jag missat min tid eftersom jag inte varit uppmärksam nog...
Så nu åker jag på en straffavgift för detta och bilen ska besiktigas den 20e september istället.

Det här fick i alla fall min värld att rasa i morse. Jag kände mig så totalt värdelös.
Jag vet ju att det är min depression som talar och att det jag känner såna där gånger inte är verklighetsförankrat, men det är ändå väldigt jobbigt.

Hur som helst, jag bröt ihop en stund på jobbet, ryckte upp mig igen och fortsatte sen att riva morötter.

Så det är ingen större fara med mig. Jag var bara väldig less på att saker och ting inte bara kan vara enkelt.

 
Ni får en bild från helgens träning.

/Kastrullhäxan  

 
 
Ingen bild

Isabelle

9 september 2013 20:48

Det är mänskligt att bryta i hop,inte alla som vågar erkänna det bara. kom i håg hur bra du är och hur långt du har kommit med ditt liv <3

Kastrullhäxan

9 september 2013 21:29

tack ?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kastrullhäxan - 5 april 2014 22:14

I morse väckte sambon mig 04.30.Sådana mornar undrar man varför man har häst egentligen...Men jag lyckades ta mig ur sängen, krypa i kläderna och få en smörgås i magen.Sambon fixade Julie (gissa om hon var trött!) och 05.20 hämtade vi upp C för vidar...

Av Kastrullhäxan - 4 april 2014 21:33

De senaste dagarna har jag känt att jag balanserar lite grann när det gäller mitt humör.Jag kämpar fortfarande mycket med mig själv. Framförallt den där lilla detaljen att en åsikt om någon som jag har gjort faktiskt inte speglar vad personen som utt...

Av Kastrullhäxan - 3 april 2014 20:36


      En hund som jag hade hand om och som jag saknar otroligt mycket.Även om  hon hade sina sämre sidor så vet jag att jag aldrig får en sån hund igen.Lisa Katinka Johansson.Jag saknar dig hjärtat.  /Kastrullhäxan ...

Av Kastrullhäxan - 2 april 2014 19:53


För bara en liten stund sedan kom jag på att det är 5 år sedan jag var till Fjugesta och hämtade Jum-Jum.Då visste jag fortfarande inte att han en dag skulle bli min alldeles egna eller att vi skulle starta ett SM tillsammans, eller att jag skulle ly...

Av Kastrullhäxan - 2 april 2014 19:41


Eftersom Vickan var här nyligen så fick jag rota ordentligt i arkivet för att hitta en bild på mig OCH en vän.Jag har en förmåga att bara hamna på bild när jag sitter till häst av någon anledning. Jag hittade i alla fall denna:   En bild som är sna...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards