Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Direktlänk till inlägg 22 november 2009

Dags för ett nytt inlägg

Av Kastrullhäxan - 22 november 2009 20:17

Har egentligen inte så mkt att skriva om.

Håller på att introducera hackat strå i Jum-Jums foderstat nu. Känns skittöntigt att sticka till honom 1 dl/dag när han sedan ska upp på 1,5kg/dag. Hackat strå väger ju verkligen INGENTING. Så jag har en bit att arbeta mig upp.


Igår var jag på kalas. Det var Limus ägare som fyllt år och vi hade verkligen jättedålig fantasi när vi skulle köpa present. Hon har ju liksom allt så det slutade med att vi köpte en röd huva, en röd grimma, röda nosludd och ett rödsvart grimskaft.

Själva fick vi med oss en ny grep hem. Sambon kan tydligen inte mocka med min så jag hoppas att denna passar honom bättre då.Dessutom fick jag ett nytt underställ, det var riktigt akut nu eftersom jag inte hade några långkalsonger kvar längre. Jag är ju en riktig fryslort!


Sambon och jag hann också med att ta en tur runt Gubbsäcks med hästarna. Vägen var otroligt fin och vi galopperade en hel del. Tom Limus lät sina långa travarben falla i galopp -utan att för den skull rusa iväg!

Så skoj, och så skönti solen som sken på oss!


Jag har jobbat kortnatt i natt. stod utanför o pratade med en kollega efteråt o kom i säng strax före 7 i morse. Det blev ca 4 timmars sömn innan sambon väckte mig för att vi skulle ut med hästarna. Men sedan sov jag ungefär en timma här på eftermiddagen också.


Nu ska jag gå o lägga mig i soffan o vara allmnt onyttig.

Ni får ha det så bra!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kastrullhäxan - 5 april 2014 22:14

I morse väckte sambon mig 04.30.Sådana mornar undrar man varför man har häst egentligen...Men jag lyckades ta mig ur sängen, krypa i kläderna och få en smörgås i magen.Sambon fixade Julie (gissa om hon var trött!) och 05.20 hämtade vi upp C för vidar...

Av Kastrullhäxan - 4 april 2014 21:33

De senaste dagarna har jag känt att jag balanserar lite grann när det gäller mitt humör.Jag kämpar fortfarande mycket med mig själv. Framförallt den där lilla detaljen att en åsikt om någon som jag har gjort faktiskt inte speglar vad personen som utt...

Av Kastrullhäxan - 3 april 2014 20:36


      En hund som jag hade hand om och som jag saknar otroligt mycket.Även om  hon hade sina sämre sidor så vet jag att jag aldrig får en sån hund igen.Lisa Katinka Johansson.Jag saknar dig hjärtat.  /Kastrullhäxan ...

Av Kastrullhäxan - 2 april 2014 19:53


För bara en liten stund sedan kom jag på att det är 5 år sedan jag var till Fjugesta och hämtade Jum-Jum.Då visste jag fortfarande inte att han en dag skulle bli min alldeles egna eller att vi skulle starta ett SM tillsammans, eller att jag skulle ly...

Av Kastrullhäxan - 2 april 2014 19:41


Eftersom Vickan var här nyligen så fick jag rota ordentligt i arkivet för att hitta en bild på mig OCH en vän.Jag har en förmåga att bara hamna på bild när jag sitter till häst av någon anledning. Jag hittade i alla fall denna:   En bild som är sna...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards