Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 22 juni 2009

Av Kastrullhäxan - 22 juni 2009 00:21

Nu har Jum-Jum fått flytta till sin nya flock.

Vi släppte först ihop honom med alla de andra tre, men Limus vaktar "sina" killar så mkt att hon har fått gå med Jum-Jum själv några dagar nu. Till veckan ska vi släppa tillbaka killarna så de får gå ihop alla fyra.


Jag jobbade kortnatt i fredags. Det blev väldigt lugnt tyckte jag. Jag fick vara i serveringen och greja.


I lödags jobbade jag långnatt och det var jobbigare. Fick en beställning i driven på 880kr och det var en stor merförsäljningsnota. (minst 200% i alla fall)

När gästen kom fram så fungerade inte hans kort och i nästa sekund hade vi full drive. Vi löste det även om det blev jobbigt ett tag.

Senare flöt arbetet på riktigt bra och när vi började skicka folk på raster fick jag grilla en stund. Jag tycker om att grilla, bara jag har hjälp bakom mig när det blir mkt folk samtidigt. =)


Hur som helst så var det sista dagen som jag låg på schema, nu är jag "ring in" istället. Förhoppningsvis så kommer jag att få tider via telefon, för jobba vill jag.

Jag orkar inte ta hela historien här, det känns ganska onödigt!


Annars är jag nog den klantigaste i världen, skulle bära in tidningsstället och går för nära väggen så tidningsstället far iväg och ger mig en smäll rakt över ögonbrynet.

Jag trodde att jag skulle få ett blåmärke men det har jag klarat mig ifrån, har bara ont istället.


Nu är det bäst att jag slutar, klockan är ju mitt i natten.



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards