Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Direktlänk till inlägg 29 april 2013

För sent, som vanligt.

Av Kastrullhäxan - 29 april 2013 22:26

Nu har jag suttit uppe på tok för länge igen. I morgon kommer jag vakna av att Julie sitter och leker i sängen och jg kommer att tycka att hon vaknat på tok för tidigt. Men det är mitt eget fel!
Bara att bita i det sra äpplet helt enkelt.

Tänkte kasta in ett inlägg här i alla fall innan jag borstar tänderna och kryper ner under täcket för natten.
Sambon har åkt till Skåne och har en specialvecka denna veckan, så jag ser honom först på fredag morgon igen. En lång, och ensam vecka tillsammans med Julie med andra ord.
Men jag lär nog få vara sysselsatt då jag först ska till stallet i morogon, sedan kommer Nallen hit och vi ska käka ihop och glo på majbrasan, eller majkase som de säger här i Gävle. Om den nu går att tända vill säga, den kan nog vara rätt blöt fotfarande.

På onsdag ska jag hämta ett täcke som Jumme ska låna till tävlingen och förhoppningsvis har jag kommit ihåg att boka tvättstugan till dess så att det blir rent och fint innan vi ska åka.
Torsdag ska jag försöka hinna med både häst (har lovat en väninna med barn att de ska få åka i vagnen) och köra Julie till sjukhuset för uppföljning av hennes hemangiom. Givetvis har vi fått en tid kl 13, mitt på dagen. Och givetvis när sambon inte är hemma. Men sånt är livet och det är bara att vara flexibel och gilla läget.
Fredag ska jag försöka hinna bada den gula traktorn inför tävlingen på söndag. Jag hoppas verkligen att hjärnan hänger ihop fortfarande så att jag få rmed mig schampoo till stallet, annars lär den stackars kraken få bada i diskmedel!
Jag ska också försöka hinna med att motionera honom.



På lördag tänker vi göra en liten utflykt. Hur tusan vi ska hinna med det vetta tusan, men vi vill så gärna! Jag vet inte hur mkt jag ska avslöja just nu, men det är en dröm för både mig och sambon.
Samtidigt känns det lite skrämmande om saker och ting går i lås.
Om det här nu inträffar så kommer livet ta sig en helt annan väg, framförallt för mig.

Förra gången jag gick emot en sån stor förändring så var jag inte alls rädd. Då såg jag bara det ljusa och positiva omkring mig, framtiden, hopp och tro.
Det gör jag väl nu också, men på ett helt annat sätt.
Då hade jag inte så mkt att lämna, idag är det desto mer.

På söndag är det, som ni redan vet, tävling för mig och Jumme. Jag är redan nervös!  

/Kastrullhäxan  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kastrullhäxan - 5 april 2014 22:14

I morse väckte sambon mig 04.30.Sådana mornar undrar man varför man har häst egentligen...Men jag lyckades ta mig ur sängen, krypa i kläderna och få en smörgås i magen.Sambon fixade Julie (gissa om hon var trött!) och 05.20 hämtade vi upp C för vidar...

Av Kastrullhäxan - 4 april 2014 21:33

De senaste dagarna har jag känt att jag balanserar lite grann när det gäller mitt humör.Jag kämpar fortfarande mycket med mig själv. Framförallt den där lilla detaljen att en åsikt om någon som jag har gjort faktiskt inte speglar vad personen som utt...

Av Kastrullhäxan - 3 april 2014 20:36


      En hund som jag hade hand om och som jag saknar otroligt mycket.Även om  hon hade sina sämre sidor så vet jag att jag aldrig får en sån hund igen.Lisa Katinka Johansson.Jag saknar dig hjärtat.  /Kastrullhäxan ...

Av Kastrullhäxan - 2 april 2014 19:53


För bara en liten stund sedan kom jag på att det är 5 år sedan jag var till Fjugesta och hämtade Jum-Jum.Då visste jag fortfarande inte att han en dag skulle bli min alldeles egna eller att vi skulle starta ett SM tillsammans, eller att jag skulle ly...

Av Kastrullhäxan - 2 april 2014 19:41


Eftersom Vickan var här nyligen så fick jag rota ordentligt i arkivet för att hitta en bild på mig OCH en vän.Jag har en förmåga att bara hamna på bild när jag sitter till häst av någon anledning. Jag hittade i alla fall denna:   En bild som är sna...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards