Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2010

5 sanningar om mig

Av Kastrullhäxan - 24 oktober 2010 08:44

Dags för lite nya sanningar tycker jag!

Jag är ju inte speciellt hemlig men ibland är det höjden av onödig fakta som är den roligaste.  



1)  Jag har alltid drömt om en egen häst, ända sedan jag fick rida första gången. Min första foderhäst fick jag när jag var 10 år. Och min första egna häst köpte jag när jag var 25 år.


2) Jag har haft flera egna hundar. Gemensamt för dem har varit att det varit blandraser som andra inte haft tid för, inte haft plats för eller inte orkat med. Den första jag fick hatte Tanja.


3) Jag fick min första tills vidare-anställning för ca en månad sen. Tidigare har jag varit anställd på timmar, vid behov eller vikarierande.

Detta är andra anställningen i mitt liv som ger en fast inkomst varje månad.


4) Jag hatar att prestera. Eller själva prestationen i sig är väl inte problemet, för jag gillar att ha ett mål med saker och ting. Men jag hatar tävlingmomentet i allting. Livet är inte så blodigt allvarligt jämt.


5)  När jag får olika instruktioner blir jag grymt stressad.



Nej, nu måste jag ge mig iväg så att jag hinner hämta hem hästen innan frisören kommer.


/Kastrullhäxan  


 

 
 
Mathias

Mathias

24 oktober 2010 11:08

länge sen man läste din blogg häxan.... hoppas det är bra med dig :D föresten har du haft hund också????? Haha diggar bilden längst upp ser ut som om sambon försöker fly men häst e på g och nähä du försök inte jag ska nog fånga dig :P kram

http://:icefrozenheart.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kastrullhäxan - 5 april 2014 22:14

I morse väckte sambon mig 04.30.Sådana mornar undrar man varför man har häst egentligen...Men jag lyckades ta mig ur sängen, krypa i kläderna och få en smörgås i magen.Sambon fixade Julie (gissa om hon var trött!) och 05.20 hämtade vi upp C för vidar...

Av Kastrullhäxan - 4 april 2014 21:33

De senaste dagarna har jag känt att jag balanserar lite grann när det gäller mitt humör.Jag kämpar fortfarande mycket med mig själv. Framförallt den där lilla detaljen att en åsikt om någon som jag har gjort faktiskt inte speglar vad personen som utt...

Av Kastrullhäxan - 3 april 2014 20:36


      En hund som jag hade hand om och som jag saknar otroligt mycket.Även om  hon hade sina sämre sidor så vet jag att jag aldrig får en sån hund igen.Lisa Katinka Johansson.Jag saknar dig hjärtat.  /Kastrullhäxan ...

Av Kastrullhäxan - 2 april 2014 19:53


För bara en liten stund sedan kom jag på att det är 5 år sedan jag var till Fjugesta och hämtade Jum-Jum.Då visste jag fortfarande inte att han en dag skulle bli min alldeles egna eller att vi skulle starta ett SM tillsammans, eller att jag skulle ly...

Av Kastrullhäxan - 2 april 2014 19:41


Eftersom Vickan var här nyligen så fick jag rota ordentligt i arkivet för att hitta en bild på mig OCH en vän.Jag har en förmåga att bara hamna på bild när jag sitter till häst av någon anledning. Jag hittade i alla fall denna:   En bild som är sna...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards