Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Direktlänk till inlägg 26 september 2012

På öppet hav stormar det

Av Kastrullhäxan - 26 september 2012 21:15

Just nu är det en hel del som händer i mitt liv.
Jag tänker inte gå in på alla smaskiga detaljer men det är lite saker i görningen på flera olika håll.

Först och främst försöker jag bara att få vardagen att gå ihop.
Det innebär att Julie fick följa med till stallet igår och ligga i vagnen medan tant häst fick sina tänder kollade och därefter blev rakad.
Vi hade hoppats att tant skulle få en dos lugnande men icke, så vi provade att klippa henne ändå och det gick jättebra. Hon är kanske inte det vackraste världen har skådat, men klippt är hon!

Julie somnade sen i vagnen och sov väldigt gott där fast vi körde igång dammsuagern och städade toautrymmet och att stallägaren hämtade grus med traktorn precis utanför stallet.
Vi måste också lägga grus i grindhålet, det håller på att gegga igen där igen. Inte skoj!

Dessutom håller medryttarens mosters karl på och hjälper oss att fixa en ställning för slow feeding av hästarna. Känslan är att det kommer bli ruskigt bra när det blir klart. Men då är det ju också ett geni som ligger bakom idén   
Hehe, jag skojar bara! Jag har googlat lite, letat lösningar på nätet och funderat. Det här är nog den lösning som kan fungera för oss. Att jag dessutom hade nederdelen klar redan är ju bara ett plus.

I år lånade jag en klippmaskin och för första gången någonsin klippte jag Jum-Jum själv. Jag har tidigare bara klippt kor (eller ja, jag har provat att dra något enstaka drag på en häst nån fån, men det räknas väl knappast?!)
Man är sin egen värsta kritiker sägs det, men jag blev faktiskt ganska nöjd med resultatet.
Nu ska det få växa lite så det ser mer "normalt" ut och sen ska vi och dressyrtävla i Bollnäs i oktober.

Jag har börjat träna innebandy också. Har provat vid två tillfällen nu och bäckenet är inte riktigt som det ska än, men det är i alla fall roligt att spela. Om jag får ordning på bäckenet och kondisen så blir det ännu bättre.

Jag fick ju löneförhöjning. Men Försäkringskassan följer inte samma linjer som arbetsgivaren.
Förhandlingarna blev klara och avtalet är påskrivet sista augusti. Avtalet säger att jag ska ha retroaktivt från april, men FK går efter att avtalet är påskrivet. = jag får inte retroaktivt för juni och juli. Eventuellt inte för augusti heller. Bara för att jag varit mammaledig. Världens orättvisa kallas det väl antar jag!
För att förändra detta måste jag gå till typ regeringsnivå...

Men, nu måste jag sluta. Ögonen är som bly och lilljäntan ska ha mat färdigt i kylen så det är bara att ta tag i saker och ting innan jag faller ihop över tangentbordet...

/Kastrullhäxan  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kastrullhäxan - 5 april 2014 22:14

I morse väckte sambon mig 04.30.Sådana mornar undrar man varför man har häst egentligen...Men jag lyckades ta mig ur sängen, krypa i kläderna och få en smörgås i magen.Sambon fixade Julie (gissa om hon var trött!) och 05.20 hämtade vi upp C för vidar...

Av Kastrullhäxan - 4 april 2014 21:33

De senaste dagarna har jag känt att jag balanserar lite grann när det gäller mitt humör.Jag kämpar fortfarande mycket med mig själv. Framförallt den där lilla detaljen att en åsikt om någon som jag har gjort faktiskt inte speglar vad personen som utt...

Av Kastrullhäxan - 3 april 2014 20:36


      En hund som jag hade hand om och som jag saknar otroligt mycket.Även om  hon hade sina sämre sidor så vet jag att jag aldrig får en sån hund igen.Lisa Katinka Johansson.Jag saknar dig hjärtat.  /Kastrullhäxan ...

Av Kastrullhäxan - 2 april 2014 19:53


För bara en liten stund sedan kom jag på att det är 5 år sedan jag var till Fjugesta och hämtade Jum-Jum.Då visste jag fortfarande inte att han en dag skulle bli min alldeles egna eller att vi skulle starta ett SM tillsammans, eller att jag skulle ly...

Av Kastrullhäxan - 2 april 2014 19:41


Eftersom Vickan var här nyligen så fick jag rota ordentligt i arkivet för att hitta en bild på mig OCH en vän.Jag har en förmåga att bara hamna på bild när jag sitter till häst av någon anledning. Jag hittade i alla fall denna:   En bild som är sna...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards