Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 20 juni 2012

Av Kastrullhäxan - 20 juni 2012 22:03

Än så länge är det faktiskt ingen som har frågat men jag tänkte ändå berätta varför vår dotter faktiskt gar fått de namn som hon har.


Jag ville verkligen ha ett namn med begynnelsebokstaven J. Detta för att det är ganska många i min släkt som har begynnelsebokstaven J i sina tilltalsnamn.
Pojknamn var givet från början: Jonas.

Flicknamn var så mkt svårare att komma på och vi har funderat och funderat.
Först var vi inne på Jackie och så har det varit tänkt fram till för bara några veckor sen så jag plötsligt fasnade för Julie.
Jag pratade med sambon och när vi funderat lite så kändes det som rätt namn för oss både om det nu skulle bli en tös. Och anledningarn är faktiskt flera.
I första hand är det faktiskt för att vi blev ett par i juli. Och Julie är ju ett resultat av det, även om hon kom flera år efter att vi blivit ett par.

Sen, något som bara är en bonus, men som är lite gulligt ändå, är att Jum-Jums mamma heter Juliette och kallas just Julie. Det är inte därför vi valt just det namnet, men det är en som sagt en trevlig bonus att Jum-Jum, som faktiskt betyder massor för mig, också fick vara med på ett hörn!


Och vad tror ni? Har Jum-Jum en ny ryttarinna om 10 år???

 
Julie myser med sin pappa efter att ha ätit sin middag utomhus för första gången.

/Kastrullhäxan  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards