Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 7 december 2013

Av Kastrullhäxan - 7 december 2013 19:40

Här i Gävle har vi numera snö och även om jag inte uppskattade storman Sven (eftersom han gav mig lite bekymmer på vägen till jobbet i fredags) så glädjs jag åt snön.

Idag har jag åkt pulka efter Jumme. En glad tur för alla inblandade även om Jumme passade på att slå bakut och få benet över linan. INTE uppskattat kan jag säga. Men allt gick bra, tack vare att jag har en så lugn och klok häst.
Något bocksprång senare släppte jag linorna och direkt när trycket försvann så stannade han -nästan som om inget hade hänt.

Idag har vi klätt granen. Vi hade egentligen tänkt vänta till nästa helg, men eftersom vi köpte ny gran idag och ville att Julie skulle vara med så passade vi på.
Julie har ju redan firat en jul med oss, men i år känns det som att det är mer "på riktigt".
Förra året hade hon inte ens börjat krypa än, utan krålade baklänges in under granen hela tiden.
I år är hon uppe och går, springer och hoppar. Hon har faktiskt varit med och klätt granen idag.
Hon studerade oss en stund och sedan började hon själv plocka upp kulor och hänga dem i granen!
 
Jag blir så stolt över henne.


I torsdags var Julir till BVC. Det var hennes farmor som följde henne dit och Julie fick vaccin samt den vanliga 1,5-årskontrollen. Allt såg bara bra ut och även denna gång tyckte både BVC-sköterskan och läkaren att Julie var otroligt glad och nöjd. De tyckte också att smultronmärket på näsan blivit jättefint. (Och det har det ju!) När man ser henne idag så är det svårt att föreställa sig hur röd näsan faktiskt varit.)

Nu ska jag umgås lite med folk här hemma.
Men om vi inte hörs före jul....

 

/Kastrullhäxan  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards