Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 21 juni 2008

Av Kastrullhäxan - 21 juni 2008 18:25

Gårdagens roligaste:


Grannfamiljen har en sån där elektronisk barnvakt, ena delen står inne i barnkammaren och andra delen har föräldrarna.

Om barnet vaknar och skriker hör föräldrarna det.

Iblan så kommer det dock in störningar, detta beror nog på att andra använder samma "kanal", det resulterar i lite brusande och pipande ibland.

Vi skojade och sa att det är ryssarna som avlyssnar oss.


Igår plockade grannen dock upp sitt babylarm, tryckte på "talk" och sa någon konstigt och han fick svar!!!! Han fortsatte då att prata (ord som ingen hört förut) och rättsom det var brusade det till i "luren" och så hörde man:

"Hallo. How are you?"

Vi skrattade gott år det eftersom grannen då började prata på engelska och skriker något om att han är ute på baltiska havet och sjunker. Så säger han:

"By the way, I have a big dick!"

Vi skrattade ännu mer, men sa till honom att det kanske inte var så smart sagt eftersom vi inte hade en aning om vem som satt och lyssnade i andra änden, det kunde ju faktiskt vara små barn!

Han tar då upp "luren" igen och säger

"Sorry, I meant wrong"


Då skrattade vi ännu mer. Det lät ju som att han hade sagt fel, att han hade en liten "dick" *ASG*


Bajskluttshistorien kan jag nog hoppa över. Kan ju säga att vi tillslut hade "skit"roligt och att Stefan var "skit"sur. När vi sen försökte avsluta det och Stefan blev tillsagt att "skita" i det så spårade det ur totalt. Jag tror aldrig att jag har sett två (tre? Jag et inte riktigt hur mkt Stefan verkligen skrattade) skratta så någon gång.


Jag tog det lugnt med drickat igår, skyllde på att jag inte var riktigt nykter sen förra helgen *angel* Enligt alla andra var jag riktigt dragen då, men det håller jag inte helt och fullt med om. Visst, ordentligt påverkad var jag, men jag tog mig ju faktikt hem själv, på min egen cykel utan att ramla omkull.


Idag har jag ridit, Brandy var riktigt fin och mjuk eftersom Linda hade ridit igenom honom igår. Dock fick vi korsgalopp en vända *obehagligt*

Sedan har jag bakat en cheesecake *mums* Den ska vi nog äta om en timma eller så. Är det midsommar så är det. =)


Här är an som jag älskar mest av allt av: 


Av Kastrullhäxan - 21 juni 2008 13:24
http://www.youtube.com/watch?v=WOUKsv6iFSc

Hästar är mitt stora intresse, de ger mig lärdom, trygghet, vänskap...

Så enkelt är det. 

Av Kastrullhäxan - 21 juni 2008 00:12

GRATTIS PÅ VÅR 11-MÅNADERSDAG ÄLSKLING! <3 


Så har det varit midsommarafton även i år. Vi tog cyklarna och for upp till Södra Bomhus för att träffa släkt och vänner.

Där blev vi kvar ganska länge för det var äldigt trevligt med god mat och glada människor.

Det pratades, åts, dracks, tävlades och var allmän trevligt.

Allt eftersom klokan gick somnade barnen, de yngre först givetvis och sedan de äldre.


Halv tolv valde jag och sambon att droppa av, det blev lite protester men eftersom jag ska upp och rida i morgon så känner jag att jag behöver få sova.

Nu ska jag lägga in foton och sedan krypa till kojs. Ev orkar jag skriva mer i morgon.


Dagens bästa foton måste jag lägga in, bara så att ni får se hur trevligt vi hade =)


Kortet på sambon (Han med hatten) är fotat och redigerat av M. Larsson.


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards