Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Direktlänk till inlägg 15 juni 2009

Åh älskling

Av Kastrullhäxan - 15 juni 2009 18:46

Ibland tänker jag på första gången vi träffades.

När jag var så modig (eller galen kanske?) att jag tog tåget till Gävle för att träffa dig.

I Storvik fick jag byta till buss för det var strömlöst i Sandviken så tåget kunde inte åka förbi där.

Jag minns att jag åkte förbi en skylt där det stod "Gävle 25" på och då började jag fundera på om det var så genomtänkt.


Mamma visste att jag var på väg till dig, och så en kompis till mig och så hon som satt kattvakt såklart!

Jag ville inte säga något till någon annan för jag var rädd att de skulle skrämma upp mig så att jag inte vågade åka.


Men direkt när jag såg dig på stationen så kände jag att jag hade gjort rätt. Och när du kramade om mig så visste jag att det var dig jag ville ha.


Och jag var trött, jag minns att jag satt på golvet i ditt vardagsrum och du sa att jag fick sitta i soffan men jag satt bra på golvet.

Sen gick vi på bio på kvällen, jag minns inte vad filmen hette, men jag minns att det var en uppföljare av någon annan film.

Och därinne höll jag din hand, och när jag gjorde det så visste jag att du var den rätte, att jag ville stannahos dig och att du kunde läka alla de sår som jag hade inom mig.


Och jag vill att du ska veta allt det här, att jag uppskattar varje dag som jag får tillsammans med dig och de stunder som vi håller om varandra.

Jag kanske inte är den gosigaste person här i världen, men på insidan är jag så mjuk och porös och du ser verkligen igenom mig och du finns där som en stöttepelare varje gång jag behöver det.

Du lyssnar alltid när jag vill berätta något, och du har alltid en varm kram till övers när jag är ledsen eller nere.


Aldrig har du sagt ett ont ord till mig, och aldrig har du varit hårdhänt emot mig.


Jag vill att du ska förstå hur mycket jag älskar dig.

I mitt liv finns bara du och dig vill jag aldrig någonsin förlora.

 
 
Ingen bild

Baldis

15 juni 2009 23:45

Så fint skrivet Lillan :)

 
Sanna

Sanna

24 juni 2009 21:10

vad vackert skrivet... jag blev helt rörd!

http://www.metrobloggen.se/sansan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kastrullhäxan - 5 april 2014 22:14

I morse väckte sambon mig 04.30.Sådana mornar undrar man varför man har häst egentligen...Men jag lyckades ta mig ur sängen, krypa i kläderna och få en smörgås i magen.Sambon fixade Julie (gissa om hon var trött!) och 05.20 hämtade vi upp C för vidar...

Av Kastrullhäxan - 4 april 2014 21:33

De senaste dagarna har jag känt att jag balanserar lite grann när det gäller mitt humör.Jag kämpar fortfarande mycket med mig själv. Framförallt den där lilla detaljen att en åsikt om någon som jag har gjort faktiskt inte speglar vad personen som utt...

Av Kastrullhäxan - 3 april 2014 20:36


      En hund som jag hade hand om och som jag saknar otroligt mycket.Även om  hon hade sina sämre sidor så vet jag att jag aldrig får en sån hund igen.Lisa Katinka Johansson.Jag saknar dig hjärtat.  /Kastrullhäxan ...

Av Kastrullhäxan - 2 april 2014 19:53


För bara en liten stund sedan kom jag på att det är 5 år sedan jag var till Fjugesta och hämtade Jum-Jum.Då visste jag fortfarande inte att han en dag skulle bli min alldeles egna eller att vi skulle starta ett SM tillsammans, eller att jag skulle ly...

Av Kastrullhäxan - 2 april 2014 19:41


Eftersom Vickan var här nyligen så fick jag rota ordentligt i arkivet för att hitta en bild på mig OCH en vän.Jag har en förmåga att bara hamna på bild när jag sitter till häst av någon anledning. Jag hittade i alla fall denna:   En bild som är sna...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards