Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg under september 2009

Av Kastrullhäxan - 4 september 2009 14:16

Testerna på Facebook är rätt roliga...


Du är oskuldsfull och lojal. Dina avsikter är goda och du är en förstående och förlåtande männsika. Din svaghet är att ditt goda hjärta gör dig naiv.



Tja... Jag får väl erkänna att jag själv tycker att det stämmer iaf!

Av Kastrullhäxan - 2 september 2009 12:43

Idag har jag varit ute på www.saabsverige.com och tittat på bilder på nya Saab.

Det jag först trillade över var Saab 9-3, men av någon anledning har jag aldrig riktigt tyckt om dem. Fråga mig inte varför, det bara är så.


Så jag letade på Saab 9-5 istället och njaeee... Jag behöver kanske se den i verkligheten för att falla för den. Eller så får jag helt enkelt konstatera att jag är alldeles för kär i min egen "gamla" 9-5a för att tycka om någon annan bil!


Däremot klickade jag runt lite på tillbehören (man kan ju bygga sin egna Saab på deras hemsida) och jag såg faktiskt en klädsel som jag skulle vilja ha! Nu var den förvisso i skinn (jag vill faktiskt hellre ha tyg) men det var svart med ljusa detaljer på sätena och dörrarna. Riktigt läckert!

Min bil är ju beige/ljus brun inne i, och det må vara snyggt men inte helt praktiskt alla gånger.


Dessutom såg jag fälgar som jag drömmer om, men sambon lär sucka ljudligt om jag säger att jag ska ha nya fälgar för flera tusen. Jag har nämligen en uppsättning per säsong, bägge i lättmetall, så jag ska verkligen inte klaga!


Hur som haver... Ibland är det de små detaljerna som gör det. Men jag är mest glad över att faktiskt ha en fungerande bil, och extra glad är jag ju givetvis för att jag har en så pass fin bil.


Folk har rått mig att sälja, det går ju sååååå dåligt för Saab. Hm... Ja, OM jag nu faktiskt skulle sälja (vilket jag varken kan eller vill just nu) så skulle jag nog få ut kanske 1/4 av det vi gett för bilen. Och vad för annan bil får jag för de pengarna?

Och jag är utav den åsikten att man inte ska byta ut saker som fungerar och som man trivs med, det ångrar man bara sedan.

Nej, egentligen är det väl nu som man borde köpa en ny Saab! Man kan säkert hitta lite billigare nu när de är i kris och så hjälper man dem på fötter igen!


Fast... Jag är alldeles för kär i min Saab för att skaffa mig en ny.

;)

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards