Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 11 augusti 2009

Av Kastrullhäxan - 11 augusti 2009 15:54

Det är ju den 11e idag för 19!


Det betyder att jag klarade körkortet för ett år sedan!

Livet har blivit så mkt lättare sedan jag klarade det.


Senare ska jag ta E-kortet också, men det ligger i framtiden än så länge.

Av Kastrullhäxan - 11 augusti 2009 13:04

Hm... Jag har visst blivit lite dålig på att uppdatera min blogg.

Kanske beror det på att livet går i lite långsam takt här, eller för att Jum-Jum har fått en alldeles egen dagbok?


Hur som helst, jag har jobbat några dagar nu och upptäckt att jag fått både träningsvärk i benen och behöver nya arbetsskor. Jag har fått ta bort innersulorna i skorna eftersom de inte ligger still och nu är de inte särskilt bekväma alls + att de är grymt hala.

Vi får väl se, jag hörde ett rykte om att det fanns bra arbetsskor på Coop för 300kr, men det tror jag på först när jag ser det själv. =)


Det har varit lite olika dagar på jobbet, ena dagen hade vi väldigt mkt gäster under några timmar och så blev vi en man kort, men som tur var så kunde en annan stanna över längre. Det blev nog våran räddning. Jag stod i kassan o kände att det blev lite mkt ett tag men så tänkte jag att jag inte fick ge upp. Det löste sig ju sedan som tur var =)

Igår var en bra dag, trots att vi fick en del röda notor under en timma. Det blev ganska mkt bilar och jag har svårt att ta beställningar och göra annat under tiden. Är det bara ett mål med plusmeny och en dip så går det ju bra, men när det blir längre notor så behöver jag börja trycka in på kassan för att det inte ska bli fel. Detta är något jag övar på fortfarande och nu har jag ju kommit en bit på vägen i alla fall. Igår stod jag i frysen och tog en beställning och sänkte grejer i fritösen på vägen till driven, det ni!


Grejen med igår var att jag kände mig som ett åskmoln när jag åkte till jobbet, men när jag kom in där och började jobba så fösvann den känslan och ersattes med välbehag och lycka. Det var så lätt att le emot gästerna!


När jag åkte hem igår kväll höll jag på att få med mig två mopedister -på motorhuven! De dök upp i en rasande fart i en skymd korsning där de har väjningsplikt. 

Nu gick allt bra, med råge, då både de och jag bromsade hårt, men jag var ändå lite skakis. De är helt galna här i Gävle, för att inte tala om alla som åker omkring på crosscyklar o kör på bakhjulen o larvar sig i trafiken. *Grrr* Jag blir så less!


Jum-Jum går det bra med, om man bortser från 4 lösa (nåja, sista har inte blivit lös än men är på god väg) skor på 5 veckor. Hovis kommer i morgon och åtgärdar. Han lär väl gråta misstänker jag, men vad ska jag göra när skorna lossnar?

Höger bak var så trasig att det fanns ganska lite att spika i, men det är i alla fall en utbildad och seriös hovslgare som slagit på dem åt mig! Jag skulle aldrig slå på skor på hovar som är så tilltygade.


Nu ska jag sluta för idag.

Förhoppningsvis händer det väl lite mer i mitt liv snart så ni kan få mer uppdateringar!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards