Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2010

Tusen saker att göra

Av Kastrullhäxan - 30 oktober 2010 21:50

Äntligen helg... eller nåt.

Idaghar vi varit iväg och tävlat och det var den värsta röran jag varit med om.

Jag hade läst på hemsidan att det skulle starta kl 12. I förmiddags fick jag ett sms från en kamrat som också sa den tiden. Bra, tyckte jag.

11.40 ringer denna kamrat, som då blivit uppringd av arrangören, och berättade att de ändrat sig och skulle starta kl 14.

Men jippi, jag hade ju redan lastat min guling på trailern och åkt hemifrån.


Nåja, jag tänker inte gnälla mer, men jag har helt klart varit på bättre tävlingar.


Jum-Jum visade i alla fall att han är tryggheten i röran och bäst när det gäller.

Han skötte sig väldigt väl och gjorde sin bästa runda någonsin. Jag behövde bara visa vägen. Dock gjorde jag helt fel mot hinder nr 3, kände att det inte alls blev så bra som jag tänkt från början. Jag svor åt mig själv och red an och hoppades på det bästa. Och min underbara fina häst grejjar det åt mig! Nu när jag sett filmen så var det nog inte sån katastrof som det kändes som, men jag var inte helt rättvis emot honom.

Vi blev i alla fall felfria och fick en rosett. Kanonkul tyckte jag.

60 cm är klassen på om jag inte skrev det.


I morgon ska vi en sväng till Valbo igen. Lite grejjer som måste införskaffas, bla nya underställ åt både mig och sambon. Sen funderar jag på ett par nya skydd åt Jum-Jum. Vi får se.


Nästa vecka får jag fullt upp, det är iofs höstlov, men på måndag ska jag på kurs i Uppsala. Det är om passerad och berikad kost. Dessutom är det Grönt kort-kurs på Fältis måndag, tisdag, torsdag och fredag. Jag har också träningen på tisdag kväll.


Den 7e ska jag till doktorn igen, 10e och 11e är det utbildning för mig eftersom jag blivit skyddsombud och den utbildningen är även 17e och 18e. Den 13e ska jag tävla i Ockelbo. Den 15e ska jag till beteendevetaren och den 18e är det begravning. Tänkte ta ledigt även den 19e om det finns möjlighet.

Hängde ni med?



Nu ska jag krypa ner på soffan hos sambon och mysa lite.

Ha det fint!

/Kastrullhäxan  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kastrullhäxan - 5 april 2014 22:14

I morse väckte sambon mig 04.30.Sådana mornar undrar man varför man har häst egentligen...Men jag lyckades ta mig ur sängen, krypa i kläderna och få en smörgås i magen.Sambon fixade Julie (gissa om hon var trött!) och 05.20 hämtade vi upp C för vidar...

Av Kastrullhäxan - 4 april 2014 21:33

De senaste dagarna har jag känt att jag balanserar lite grann när det gäller mitt humör.Jag kämpar fortfarande mycket med mig själv. Framförallt den där lilla detaljen att en åsikt om någon som jag har gjort faktiskt inte speglar vad personen som utt...

Av Kastrullhäxan - 3 april 2014 20:36


      En hund som jag hade hand om och som jag saknar otroligt mycket.Även om  hon hade sina sämre sidor så vet jag att jag aldrig får en sån hund igen.Lisa Katinka Johansson.Jag saknar dig hjärtat.  /Kastrullhäxan ...

Av Kastrullhäxan - 2 april 2014 19:53


För bara en liten stund sedan kom jag på att det är 5 år sedan jag var till Fjugesta och hämtade Jum-Jum.Då visste jag fortfarande inte att han en dag skulle bli min alldeles egna eller att vi skulle starta ett SM tillsammans, eller att jag skulle ly...

Av Kastrullhäxan - 2 april 2014 19:41


Eftersom Vickan var här nyligen så fick jag rota ordentligt i arkivet för att hitta en bild på mig OCH en vän.Jag har en förmåga att bara hamna på bild när jag sitter till häst av någon anledning. Jag hittade i alla fall denna:   En bild som är sna...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards