Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Direktlänk till inlägg 24 april 2013

Funderar...

Av Kastrullhäxan - 24 april 2013 17:30

5 maj är jag och Jum-Jum anmälda till bruksridningen i Lövåsen, Dalarna.
Vi har knappt hunnit träna och sista tiden har jag knappt ridit heller, men som tur är har jag snälla J som hjälpt mig så han är motionerad, fast inte av mig. (Och just nu känner jag mer för att köra faktiskt så det tänker jag göra så mkt jag kan, men jag behöver sällskap i vagnen för att våga än så länge).

I förra veckan var vi in på Hööks och sambon talade genast om att jag inte fick köpa något, vilket jag inte heller tänkt. Men väl där inne fick sambon syn på ett par röda skydd och tyckte att det var orättvist att det inte dykt upp när han fortfarande hade Mulle.
Han tyckte dock att jag kunde köpa till Jumme så att vår nya tävlingsfärg blev röd. Och jag gillar ju rött, väldigt mycket. Men de skydd som sambon helt ville ha var senskydd och det har jag redan flera uppsättningar av, men inte i rött.
Vi hittade också andra skydd och jag vill ju helst ha såna som täcker runt hela benet (Expert Equi-Guard heter de på Hööks), men de gillar inte min sambo.
Vi tittade då på ett par strykkappor (Expert Flatwork Equi-Guard) men då tyckte min sambo att de inte var passande om vi ska passera något vattenhinder.

Det jag själv känner just nu är att jag är i behov av ett par strykkappor, eller skydd som skyddar runt hela benet. Visst, jag kan välja att linda benen när jag kör hemma i fortsättningen och köpa senskydden att tävla med, men jag har som sagt redan flera uppsättningar.

Och om jag nu ska ha rött som tävlingsfärg, då ska jag byta ut Jummes fina tävlingsschabrak (marinblått) och skaffa någon röd tröja att tävla i själv.

Så nu tycker jag att ni får komma med lite tankar och idéer!
För övrigt tycker både jag och sambon om rött, och det är också den färg på kläder som vi försöker finna till Julie.

HJÄLP!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kastrullhäxan - 5 april 2014 22:14

I morse väckte sambon mig 04.30.Sådana mornar undrar man varför man har häst egentligen...Men jag lyckades ta mig ur sängen, krypa i kläderna och få en smörgås i magen.Sambon fixade Julie (gissa om hon var trött!) och 05.20 hämtade vi upp C för vidar...

Av Kastrullhäxan - 4 april 2014 21:33

De senaste dagarna har jag känt att jag balanserar lite grann när det gäller mitt humör.Jag kämpar fortfarande mycket med mig själv. Framförallt den där lilla detaljen att en åsikt om någon som jag har gjort faktiskt inte speglar vad personen som utt...

Av Kastrullhäxan - 3 april 2014 20:36


      En hund som jag hade hand om och som jag saknar otroligt mycket.Även om  hon hade sina sämre sidor så vet jag att jag aldrig får en sån hund igen.Lisa Katinka Johansson.Jag saknar dig hjärtat.  /Kastrullhäxan ...

Av Kastrullhäxan - 2 april 2014 19:53


För bara en liten stund sedan kom jag på att det är 5 år sedan jag var till Fjugesta och hämtade Jum-Jum.Då visste jag fortfarande inte att han en dag skulle bli min alldeles egna eller att vi skulle starta ett SM tillsammans, eller att jag skulle ly...

Av Kastrullhäxan - 2 april 2014 19:41


Eftersom Vickan var här nyligen så fick jag rota ordentligt i arkivet för att hitta en bild på mig OCH en vän.Jag har en förmåga att bara hamna på bild när jag sitter till häst av någon anledning. Jag hittade i alla fall denna:   En bild som är sna...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards