Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 26 april 2013

Av Kastrullhäxan - 26 april 2013 22:55

Idag har det varit en lång dag då jag och Julie först gjort grannarna sällskap till Köpis några timmar.
Mycket trevligt!
Lagom till jag kom in i Gävle fick jag meddelande om att jag fick fixa Jum-Jum själv pga bilhaveri. Sånt som händer ibland. Jag valde att vända tillbaka till Valbo på en gång och fixa det.
Julie har varit en dröm HELA dagen. Så otroligt duktig och snäll.

Men mest tänker jag på minnet från ikväll när jag satt i gungstolen och pratade med sambon i mobilen.
Julie kröp runt på golvet och lekte men efter en stund kröp hon ut i hallen.
Jag vet att jag inte har några saker i hallen som är direkt farliga för henne (jag hör om hon börjar flytta några möbler så att hon kommer åt eluttagen) så jag springer inte efter henne omedelbart.
Efter någon minut kommer hon tillbaka in i vardagsrummet med en haklapp (som hon måste ha hämtat i köket) och hon sätter sig några meter ifrån mig med haklappen i bägge händerna.
Det var en ganska liten haklapp i tyg. De finns att köpa på IKEA och här hemma används de inte så mkt då vi föredrar hårda haklappar.
Hur som helst, hon höjer händerna så att hon får haklappen för ögonen och släpper sen ner händerna i knät och skrattar så gott. Detta gör hon om flera gånger och varje gång hon sänker händerna och tittar på mig så skrattar hon något kopiöst.

Sånt där gör mig så varm inombords. Älskade lilla jänta.
Hon har blivit så stor!  

Självklart bjuder jag på några bilder från dagen:
     

/Kastrullhäxan  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards