Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 31 augusti 2013

Av Kastrullhäxan - 31 augusti 2013 15:39

Som ni redan vet har jag haft en hektiskt vecka på jobbet och det har blivit några mertidstimmar för mig och det var en väldigt trött Kastrullhäxa som startade bilen i fredags eftermiddag.

Hur som helst, det var inte det jag skulle fortsätta tjata om, utan jag tänkte berätta om en sak som jag lyckades med i veckan.


Jag har en regel att om bunkarna kommit ut i diskrummet så smakar jag INTE.
Men här i veckan  stod en kollega och vispade ihop en dessert som luktade så ljuvligt medan jag sprang fram och tillbaka mellan renseriet och matsalen.
Jag passerade diskrummet flera gånger och rätt som det var stod det en bunke där inne och jag tittade nyfiket ner i den.
Desserten, MUMS!
Trots att jag har den där regeln om att jag inte smakar ur skålar som hamnat inne i disken så kunde jag inet låta bli.
Jag snappade åt mig en sked och tog en klick i kanten på burken.


Och ungefär då lärde jag mig en hådr läxa: Det var nämligen ingen dessert i den där skålen. Det var ett från stekbordet!
Det hade börjat stelna men var alldeles ljummet inuti.

Det var NÄSTAN så att kräkreflexen utlöstes. Ni kan ju själva tänka er att ni TROR att ni ska få smaka något riktigt sött och sliskigt, men i själva verket får ni en fet, slemmig klump i munnen...

Jag kommer aldrig mer att tumma på min egen regel vad gäller bunkar och diskrummet i alla fall, det är ett som är säkert!

/Kastrullhäxan  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards