Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Direktlänk till inlägg 27 juni 2008

Valbo ligger emot Örebro

Av Kastrullhäxan - 27 juni 2008 20:15

Idag var det meningen att jag och min väninna skulle ta bussen till Valbo köpis, men i sista sekunden kom jag på att jag måste ringa försäkringsbolaget så vi funderade lite, kom överens om att det antagligen inte var så mkt folk på förmiddagen och beslutade att ta bilen istället.


Först synade jag bilen lite *suck*

Sedan började vi åka och jag ska i fortsättningen vara mer uppmärksam när Stefan kör. Först höll vi på att åka mot Stockholm...

Sen missade vi avfarten emot Örebro (varför är det inte skyltat Valbo?) och höll på att hamna i Ockelbo!!!:eek:


Väl på köpis gick vi först in på Hööks, det hade vi bestämt innan och där gick vi LÄNGE. Ja, så länge att jag tillslut bad Vickan att bli klar någon gång. (Då är det länge!)

Jag köpte:

Ett par nya ridbyxor till sambon, blå. (Bruna hade varit finare men vad gör man inte för kärleken, han ville ju ha blå)

Ett rakt bett till Limus, fasta ringar 11.5 cm (jag gissade på storleken och det blev rätt!)

Ett par kantflätade tyglar till Limus träns. Stefan har önskat sig flätade tyglar länge. (Men han får rida in dem själv, nytt läder är hemskt)

En nyckelring som ser ut som ett bett. (Stefan tror att det är det bettet jag köpt till Limus)

Ett grimskaft. Det fick bli ett svart eftersom de inte hade något gult som kunde passa med min nya grimma. (Jag fick en gul grimma med texten "Tuff" på av Vickan:love:)


På eftermiddagen var vi ute och red i regnet. Jag red Brandy och Vickan fick prova Limus. Allt gick bra trots att Limus blev jätterädd och vände på en femöring först. Hon lugnade dock snart ner sig och allt var frid och fröjd.


Nu ska jag ta o umgås med min kompis lite till.


KRAM


PS Här är bettet som Stefan TROR att Limus ska ha. I verkligheten så är det här bettet ca 10cm långt, bettringarna inräknade! 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kastrullhäxan - 5 april 2014 22:14

I morse väckte sambon mig 04.30.Sådana mornar undrar man varför man har häst egentligen...Men jag lyckades ta mig ur sängen, krypa i kläderna och få en smörgås i magen.Sambon fixade Julie (gissa om hon var trött!) och 05.20 hämtade vi upp C för vidar...

Av Kastrullhäxan - 4 april 2014 21:33

De senaste dagarna har jag känt att jag balanserar lite grann när det gäller mitt humör.Jag kämpar fortfarande mycket med mig själv. Framförallt den där lilla detaljen att en åsikt om någon som jag har gjort faktiskt inte speglar vad personen som utt...

Av Kastrullhäxan - 3 april 2014 20:36


      En hund som jag hade hand om och som jag saknar otroligt mycket.Även om  hon hade sina sämre sidor så vet jag att jag aldrig får en sån hund igen.Lisa Katinka Johansson.Jag saknar dig hjärtat.  /Kastrullhäxan ...

Av Kastrullhäxan - 2 april 2014 19:53


För bara en liten stund sedan kom jag på att det är 5 år sedan jag var till Fjugesta och hämtade Jum-Jum.Då visste jag fortfarande inte att han en dag skulle bli min alldeles egna eller att vi skulle starta ett SM tillsammans, eller att jag skulle ly...

Av Kastrullhäxan - 2 april 2014 19:41


Eftersom Vickan var här nyligen så fick jag rota ordentligt i arkivet för att hitta en bild på mig OCH en vän.Jag har en förmåga att bara hamna på bild när jag sitter till häst av någon anledning. Jag hittade i alla fall denna:   En bild som är sna...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards