Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg under juni 2008

Av Kastrullhäxan - 18 juni 2008 14:36

Äntligen har jag fått rida!

Igår var vi ute med alla tre hästarna efter järnvägen. Limus först med vagnen efter givetvis, hon älskar att dra vagnen!

E vågade tom släppa på henne uppför backen lite grann och Limus sträckte genast ut sina långa travarben och travade nöjt.

Brandy släppte jag efter på tygeln och så for han iväg som ett skott uppför backen i fyra språng, jippi!


Har varit hos naprapaten idag, är mkt bättre men ska gå en behandling till bara för att se var det hela tar vägen. Skönt att slippa känna att man är låst och att det tar emot hela tiden. Nu känns ju faktiskt stiglädrena lika långa också!


Idag har jag och sambon haft hand om hästarna.

Han, sambon alltså, har tjatat ungefär hela tiden sen jag kom från naprapaten att vi ska åka och rida, så han var visst sugen idag.

Gibbe fick då vila medan vi tog ut Brandy och Limus en sväng i skogen. Vi hade tänkt rida på banan lite först men eftersom insekterna biter så hemskt på Limus så red vi över 76an och in i skogen i Hemlingby.

Det var roligt och väl inne i skogen lugnade flygfäna ner sig, men vi såg en del saker som hästarna tyckte var läskiga. Först var det en åsn där kåpa till pickup som låg efter vägen, hästarna gick förbi, men lite ovilligt. Sedan låg det en skumgummimadrass mitt på vägen också.

På hemvägen var inte madrassen så läskig men kåpan till bilen he plötsligt fått huggtänder och Brandy slickade staketet med sidan. Det läskiga är att det är ström i staketet. Limus gjorde sjävfallet likadant och när jag skulle vända mig för att se hur det gick för dem fick Brandy syn på en sten (den sticker liksom upp ur vägen och har gjort det så länge som jag ridit honom iaf, men just i dag såg han den) och fick något halvt frispel och blev jätterädd. Dock är han ju snäll som ett lamm och när jag styrde framåt och skänklade honom så gick han förbi utan att vara dum.

Många klappar och mkt beröm förtjänar en sån häst!


Vid hagen försökte jag fota lite, Limus har inte alls förstått grejen så hon ser ut som en älg eller nåt. Svårt att få fina ridbilder på sambon då.

Själv ser man ju ut som en halv sumobrottare när man har säkerhetsvästen under. Dessutom är det svårt att fota när man sitter på hästryggen!


Av Kastrullhäxan - 17 juni 2008 08:51

Jag ska försöka peta i mig något som kan liknas vid frukost, någon macka.

Sedan ska jag duscha, håret känns för tillfället inte alls roligt.

Därefter ska jag fixa papper till AF, om jag inte gör det medan jag äter den där mackan vill säga. 

Så ska jag kolla bussarna, så att jag slipper stå här utanför vid busshållsplatsen och vänta i en evighet. Iofs går ju bussarna en gång i kvarten så så synd är det ju inte om mig.


Stefan slutar tidigt idag. Han kunde ev hämta mig på AF och sedan får vi försöka komma iväg o handla lite för jag har lovat att göra dessert till midsommar. Något riktigt gott har jag tänkt mig.


Sedan ska jag ev rida! Jag längtar som en tok efter det nu...

Jag skriver nog mer sedan, men nu måste jag ta tag i göromålen... 

Av Kastrullhäxan - 16 juni 2008 17:54

OK, nu har man skaffat sig en ny blogg.

Det börjar kännas som om man varit på lite olika sidor och bloggat men aldrig liksom hittat rätt, hittat "hem".

Vi får väl se hur det blir med detta, jag har ju inte riktigt lärt mig sidan än men jag hoppas att det blir bra iaf och att jag kan komma på alla finurliga finesser.


Jag hade velat rida idag, men ingen har tid eller ork att rida ihop med mig och att cykla ut och greja med hästen ensam känns mindre roligt eftersom jag inte kan frakta sadel och grejer på lämpligt sätt till sommarhagen. Synd.


Igår cyklade vi en runda för att kolla om det var lämplig ridväg, men det var det inte. Det var stenigt och så blev vi omkörda av tre mopeder och en liten kross. Nä där håller vi oss borta ifrån med hästarna.

Vore ju roligt om man kunde hitta någon ny rolig ridväg annars!


Jag vill rida *snyft* Känns som jag inte ridit på evigheter nu. Ändå står han ju till mit förfogande så gott som hela tiden.

Vi får väl se om det blir någon ridning i morgon, annars tvingar jag sambon att köra mig till stallet i morgon så att jag får rida i paddocken.


Men man har ju tur ändå, som har en helt underbar sambo och en jättetrevlig häst... 


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards