Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 19 oktober 2008

Av Kastrullhäxan - 19 oktober 2008 22:14

En medelålders man kom in på restaurangen idag tillsammans med sin dotter (tror jag det var). De beställer en maxbox med burgare.


Jag gör med dem som med alla andra, säger hej och lyssnar på vad de vill ha och knappar på kassan alltefter de pratar.

När de tystnar frågar jag: "Vill ni ha någor mer?"   eller  "Vill ni ha någonting annat?"


Mitt i beställningen tittar mannen på dottern(?) och säger:

"Hon är från Örebro"  och så nickar han emot mig.


Och jag blev alldeles paff, för jag har ända sen jag kom hit första gången alltid fått höra att jag är från Stockholm !!!


"Hör du det?" frågade jag.

"Ja, Sara här bor i Örebro"


Så... Nej jag är ingen stockholmare. Jag är Örebroare, om ni frågar Örebroarna alltså =)


Idag har jag för övrigt träffat en gnällig tant. Hon tyckte att min kollega inte servade henne snabbt nog. Vilken tur då att jag fannsdär och servade henne istället. (Jag vet inte om jag tror på den historien som hon drog, men jaja..Hon fick sin mat och jag nickade till hennes berättelse iaf)


Nästa vecka är det jobb tisdag, onsdag, fredag och lördag. Ev också söndag men jag har inte bestämt mig än. Vill ju hinna umgås med sambon också.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards