Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 7 oktober 2008

Av Kastrullhäxan - 7 oktober 2008 18:43

Det här är våran tvättstuga klockan 7 i morse. Jag trodde att jag drömde först men jag filmade det genom vårt köksfönster.

Av Kastrullhäxan - 7 oktober 2008 17:31

Var sitter den?

Jag har inte lyckats hitta den utan stretar på så fort någon frågar om hjälp. Självfallet och glasklart ställer jag upp i vått och torrt, jag svarar ja, ser glad ut och gör allt som jag blir bedd om. Hinner jag så gör jag lite där till.


Men jag orkar inte längre:crazy:


Jag vet att så många ser mig som den "lilla" starka kvinnan som står rakt trots motstånd. Och jag vet att jag läst att många stormar gör trädet starkt.

Men jag är faktiskt inget träd, och om jag nu vore det så är det någon/något som håller på att fälla mig.


Jag försöker hålla modet uppe, eller som någon annan kanske skulle säga, hålla näsan över vattenytan. Men styrkan tryter nu... Jag får ju inte ens sova längre! Jag är så glad om jag ens lyckas somna.

Vet ni hur glad jag skulle få vara om jag fick gå och lägga mig och vara riktigt trött? Ni vet sådär trött att man inte orar hålla ögonen öppna.


I går kväll kunde jag inte somna utan gick upp och sysselsatte mg med annat i ungefär en timma, sen gick jag tillbaka igen och lyckades somna efter n stund. Tack och lov för min sambo som vill ligga nära och hålla om mig.

Men jag har vaknat stup i ett. Jag har inte varit rädd för att försova mig (det är väldigt ovanligt att jag gör det) men jag har undrat hur jag ska orka :crazy: med hela dagen.


Det gjorde jag inte, efter tre och en halv timma gav jag upp och bad att få gå hem. Jag mådde så dåligt, hade ont i magen och mådde tidvis lite illa. Hela kroppen värkte, det kändes som om hela jag låg i kläm.

Jag ringde mitt andra jobb och sa som det var "Jag kommer inte, ledsen"

Sen satte jag mig i bilen och grät...


Jag vill ju så gärna att det ska fungera, jag vill vara uppskattad och omtyckt, men dag två kraschar jag och orkar inte mer...


Ändå hittar jag inte roten till det onda. 

Tänk att livet kan vända så fort...


För några veckor sa jag till sambon:

"Inget i livet är gratis, nu har jag haft det så bra ett tag, jag har allt jag vill ha och behöver. Vad är priset?"


Nu undrar jag: Är det här priset?


Om någon hittar mitt välmående så vänligen skicka det till mig, tack!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards