Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 1 december 2008

Av Kastrullhäxan - 1 december 2008 11:29

En liten fågel viskade i mitt öra att någon/några var lite nyfiken på min sambo.

Så jag kan ju berätta lite kort om honom utan att hänga ut honom alltför mkt. Han figurerar ju fakiskt här i min blogg ganska mkt.


Namn: Stefan (fast jag skriver oftast bara "sambon" här i bloggen.

Bor: Med mig och våran katt i Gävle

Yrke: Långtradarchaufför, både som lots och som fjärrchaufför. Vilket han trivs bäst med varierar från dag till dag ungefär. (När han kör till Skåne längtar han hem och när han lotsar så vill han åka till Skåne)

Ålder: 26 år (fyller 27 år i mars)


Övrigt:  Har fyra behörigheter på sitt körkort, (BECE), som han tog genom transportgymnasiet.

När vi träffades hade han knappt suttit på en häst innan men fann snabbt det roliga i det, motionen, närheten till naturen, farten, lugnet, samarbetet...

Idag är han en ganska aktiv ryttare och rider ungefär 1-2 gånger i veckan.

Han är även min trogna följeslagare på träningar och läger.

Gissa vem som fick hänga på transporten och köra oss på ridläger, 31 mil bort?


Nu ska jag leta efter bilder på honom, har några på bloggen redan och sen ska jag ladda in några fler!


Observera Att korten inte är i någon som helst ordning. Jag har även satt in några bilder där sambon i fråga inte figurerar, men det är hans långtradare på bild (dock skulle han väl få en ny eller hur det nu var) Det är Limus huvud på en bild (i hennes fina blingbling träns) och Bocken är ju "Gävle". Min sambo är ju Gävling från början!

Och den bilden är ju lite rolig, haha.


Fråga gärna om ni undrar något!




Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12 13 14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards