Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 14 december 2008

Av Kastrullhäxan - 14 december 2008 21:36

Och det blev det igår.


Den kille som jobbade extra hos oss kunde inte få till mitt namn (och han är inte den första kan jag lova) så tillslut stod han och rpoade "Lilian", vilket alla av någon anledning tyckte var jätteroligt. (De var nog trötta kanske?)

Jag reagerar ju, det är liksom inte första gången som någon säger fel så. (Fast jag brukar höra "Liljan", alltså som blomman) så när det blev prat om det idag så slurade det hela med att jag fick heta "Prinsessan Lilian" och "Ers Höghet" resten av kvällen. 



Förresten, bara en liten parants sådär, gissa vem som var bäst på merförsäljningen igår!!!! *NÖJD*

Av Kastrullhäxan - 14 december 2008 05:47

Guuuuuud vilken krogrush vi hade.

Och A var lite trött så jag bytte och tog förstakassan åt henne och sen friterade vi pommes och chilisar och grejer halva natten tror jag!


Jag hade 175 på merförsäljningen. Det är NÄSTAN 2 grejer/mål! JIIIIHAAA! *nöjd* Det ska tydligen vara bra.

 Hoppas att det fortsätter såhär nu. Tydligen är det ett pris som man kan vara med och tävla om och jag har ju aldrig förut trott att jag varit i närheten av att kunna få det, men om jag fortsätter att sälja nästa 2 saker/mål så kanske... Så köp plusmenyer gott folk! =)


Sen skulle jag köra hem en arbetskamrat. Han hör egentligen till den andra restaurangen men idag fick han hoppa in hos oss eftersom vi var kort om folk.

Först fick jag skrapa rutorna, framrutan var värst, det satt som berget så jag startade bilen för jag har ju eluppvärmd ruta. Två minuter senare hade alltihop tinat. =)


Arbetskamraten var imponerad av bilen (alla är visst det av någon anledning?) och jag berättade då för honom (precis som med alla andra som säger något om bilen) att jag har fått den av min sambo.


Jag körde genom stan hem, för arbetskamraten bodde efter den vägen och det blir ju inte särskilt mkt längre för mig. Hugget som stucket, hackat som malet liksom.

Men ni anar inte hur halt det är strax efter 5 på mornarna! Vid ett rödljus spann jag ända upp på treans växel!

Och när jag lämnat av honom och åkte hem efter östarbågen där det i vanliga fall är 70 kunde jag nätt och jämnt komma upp i ungefär 45 km/tim innan bilen började göra rörelser som jag inte riktigt bad om. Och jag chansar inte, jag kände när jag tryckte ner bromsen att den pulserade tillbaka medan bilen fortfarande bara gled.

Så det blev till att ta det lugnt i alla korsningar och rondeller.


Nu är jag iaf hemma och ska krypa ner i sängen intill min sambo... Ni vet han som har gett mig en jättefin och lyxig bil. =)


God natt med er, eller god morgon kanske?

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12 13 14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards