Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 4 december 2008

Av Kastrullhäxan - 4 december 2008 14:53

Jag tror jag vet varför Stefan vägrar låta mig skaffa en kattunge till...

Av Kastrullhäxan - 4 december 2008 10:24

Blöt snö visserligen. Så det blir inget stall idag.

Det ska bli tillräckligt intressant att ta sig till och från jobbet för halt har jag misstanke om att det kommer bli. Och med den snöröjnings om är här så ja... Att man inte redan legat i något dike är rätt otroligt!


Fast jag kör ju så försiktigt, trycker aldrig speciellt hårt på gasen och försöker undvika att bromsa hårt också. Bra avstånd till framförvarande är A och O.


Veckan som är kvar ser ut ungefär såhär:


Idag jobb 16-22. Skulle egentligen ha jobbat till 20, men fick två timmar extra och det kände jag kunde vara ok.


Fredag jobbar jag långnatt 18.30-05 Vad jag ska göra i tio timmar vet jag inte för jag tror inte att det är ok att jag står i kassan så länge. Risken finns väl att jag hamnar i Driven (HUA!) men ja...


Lördag har jag kortnatt, alltså 00-05. De ville att jag skulle ta långnatt då också, de har frågat mig tre gånger eller nåt och ett ord till om det och jag blir tokig.

Det ÄR jättesynd om den som fick passet från början och som inte kan ta det, och det ÄR jättesynd om den som blev tvingad att ta passet istället för den som skulle ha det från början, eftersom den som blev tvingad att jobba nu egentligen skulle på fest.


Men, tyvärr jag kan INTE, jag ska till min syster och henns barn och fira "lilla julafton" på söndag. Det kommer inte att fungera att jobba 20 timmar på 2 dygn och sedan sätta sig i bilen och åka 20 mil och umgås med två barn.

Jag har ställt in en träff med min syster och hennes barn redan (pga jobb) och jag fick också avstå en hel del ev en fest tidigare i år för att jag skulle jobba.

JA det är jättesynd om er, men jag tänker INTE ha något dåligt samvete för att jag inte kan den här gången.


Söndag ska jag som sagt till syster yster och två glada ungar. Dock ska jag försöka sova några timmar först. Tänkte prata med sambon om det, för jag vill ändå iväg i vettig tid.

Men jag kommer nog hem vid 5.halv 6 på morgonen *snark*

Så han får väl köra första bite ner iaf så att jag får sova. (stackaren)


Nu ska jag kolla om katten vill in, sen måste jag nog plocka in de där ljuslyktorna som hänger ute.


Ha det bra!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12 13 14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards