Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 8 juni 2010

Av Kastrullhäxan - 8 juni 2010 14:25

OMG!!! Jag har anmält oss (alltså mig och Jum-Jum) till en dressyrtävling. Tanken var att Stefan skulle hoppa, men han vägrar försöka ta dem runt en bana på 70 cm så då valde jag attprova att dressyra istället.

Och jag ska vara med i två klasser, LC1 och LB1. Jösses!

Efter att ha kikat lite närmare på programmen så vette tusan, galoppen är ju inte Jum-Jums starka sida, men det får gå.


Jum-Jum har också skapat sig en åsikt om LB-programmet, såhär är den (Jum-Jums åsikter är kursiva):


AX Inridning i arbetstrav (lätt som en plätt)

X Halt hälsning (ska man buga då eller???)

XC Arbetstrav (okej då!)


C Höger varv

CMBXEKA Arbetstrav (nu tror jag att det räcker, jag blir ju yr i huvudet av att läsa alla bokstäver)


AC Serpentin över medellinjen, 3 bågar (serpentinbågar?!?!?! Nu får ni väl skärpa er!)


CH Arbetstrav (arbeta hit och arbeta dit... Var är mina kompisar???)

HXF Mellantrav (Mellantrav??? Trava emellan vaddå??? Var det inte dressyr sa du?)

FA Arbetstrav


AC Serpentinbågar över medellinjen, 3 st (BLÄÄÄÄÄ!)


CM mellanskritt (Äntligen få rman vila lite! Bäst att kolla var kompisarna är!)

MXK Ökad skritt (Åhhhh, en snygg tjej! Vad sa du mattte??? Trav??)

KA Mellanskritt


AF Arbetstrav

F Arbetsgalopp (vänster eller höger???)

B volt i arbetsgalopp, 15 m diameter (nej det här kan jag inte *bryter av till trav*)


BMCH Arbetsgalopp (slår bakut när jag fattar ny galopp och trasslar in mig i mi självoch får förvänd galopp)

HXF Mellangalopp (är det emot den där snygga tjejen jag såg så är det snarare ökad galopp, förvänd naturligtvis!)

Före F Övergång till arbetsgalopp (bryter av till trav)

F Övergång till arbetstrav

FAK Arbetstrav


K Höger arbetsgalopp (fattar förvänd, saktar av och fattar ny)

E (tydligen nån sån där liten pluttvolt i arbetsgalopp, BLÄ!)

EHCM Arbetsgalopp

MXK Mellangalopp

Före K Övergång till arbetsgalopp


K Övergång till arbetstrav

KA Arbetstrav


A Vänd rätt upp (Trööööött!)

AG Arbetstrav

G Halt, hälsning




För övrigt var vi och tränade i helgen. Jag var verkligen supernöjd efteråt så här kommer några bilder:


               

/Kastrullhäxan  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards