Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 23 augusti 2011

Av Kastrullhäxan - 23 augusti 2011 19:06

Bara för att jag har börjat krypa upp ur mörkret och orka mera och verka mer framåt så är det inte ok att belasta mig med en massa grejjer och tvinga mig att ta tretusen beslut.

Nej, nej, nej, gott folk. Lite får ni faktiskt försöka styra upp själva!

 

För övrigt vet jag att jag varit usel på att uppdatera här på ett tag. Men det mesta som skett i mitt liv senaste tiden har handlat om Jum-Jum.

Han har ju varit mer eller mindre halt och blev tillslut jättedålig och det visade sig vara en hovböld som sprack upp.

Vi lyckades få på en sko, men tyvärr tappade han den och är halt igen, dock på bättringsvägen. (och han har fått dit skon igen)


Vi lyckades i alla fall, mellan halt-period 1 och 2, ta oss till utställninge med honom och skrapade ihop ett silver och 36p. Något som vi är supernöjda med med tanke på att han vilat i drygt 5 veckor.


  Originalbilden är tagen av ml189 på Bilddagboken, men det är jag som redigerat den. Underbar, inte sant!



Jag har hittat ett program på nätet där man kan redigera bilder. Superskoj!

Jag har gjort massvis, bla två stycken som numera pryder väggen i vårat gästrum:

   


Och så har jag skrivit ett reportage om hästens foder (handlar om grovfoder) till DalaGästrikes FFs medlemstidning. I det reportaget finns bl denna bilden med:

  Ungefär 6 månader emellan. Visst ser man en tydlig skillnad!?


Nä... Nu börjar klockan närma sig kväll, jag är trött, hästen ska matas och jag ska helst hinna duscha innan läggdags.


Jag kan lite snabbt bara uppdatera om att jag är kvar i Söderfors och stormtrivs där. Det är helt annorlunda mot Tierp och jag har själv också förändrats. Jag känner mig mer positiv, glad och inspirerad att göra saker när jag kommer hem!


/Kastrullhäxan  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards