Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2013

En liten stunds ro

Av Kastrullhäxan - 8 augusti 2013 17:59

Julie har somnat till i vår säng. Jag kommer få sota för detta i natt men hon har gnällt konstant sedan jag kom hem så hon var antagligen trött (igen, hon har sovit tidigare idag).
Jag måste snart gå och väcka henne dock...


Min ork tryter. Jag är så trött att ögonlocken nästan faller ihop av sig själv.
Det är tufft att börja jobba igen, trots att vi inte har fullt tryck på jobbet just nu.
Mest är det nog omställningen för min del som känns tung. Att kliva upp klockan 5 på morgonen och sen köra bil i ungefär 40 minuter.
Värre blir det sen när Julie är inskolad på dagis och jag ska börja lämna henne där innan jag åker till jobbet. Särskilt i vinter med overaller och mössor och allt vad kylan innebär.
Men det är bara att bita ihop. Även om det känns tufft så vill jag jobba. Jag har varit hemma länge nog och även om det är jättemysigt att umgås med Julie så behöver vi också få paus från varandra ibland.
Dessutom behöver jag vi de där extra slantarna som jobbet ger.

I morgon ska jag åka till stallet och återse min gula häst igen. Vi får väl se om jag lyckas hitta på var grinden till hans hage är någonstans. Och så får vi se hur det gått med hans insulinresistens.
Nu har det ju kommit regn efter torka och då kan det hända både det ena och det andra i gräset...

Nä. Bara att samla ihop den sista energin och väcka tösen. Det var planerat för promenad idag, men vädret verkar inte vara på vår sida direkt så vi får se hur det blir med den saken.

/Kastrullhäxan  

 
 
Ingen bild

Ronja

13 augusti 2013 11:24

Hej, måste bara fråga nu när jag läst även om du kanske inte vill svara då det är jag som skriver. Men har Jumme fått diabetes när du skriver om insulinresistens? Jag hoppas alltär bra med honom och er, skulle gärna träffa honom när jag åker till Gävle nästa gång om det skulle vara okej med dig. Saknar honom väldigt mycket.. Mvh Ronja

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kastrullhäxan - 5 april 2014 22:14

I morse väckte sambon mig 04.30.Sådana mornar undrar man varför man har häst egentligen...Men jag lyckades ta mig ur sängen, krypa i kläderna och få en smörgås i magen.Sambon fixade Julie (gissa om hon var trött!) och 05.20 hämtade vi upp C för vidar...

Av Kastrullhäxan - 4 april 2014 21:33

De senaste dagarna har jag känt att jag balanserar lite grann när det gäller mitt humör.Jag kämpar fortfarande mycket med mig själv. Framförallt den där lilla detaljen att en åsikt om någon som jag har gjort faktiskt inte speglar vad personen som utt...

Av Kastrullhäxan - 3 april 2014 20:36


      En hund som jag hade hand om och som jag saknar otroligt mycket.Även om  hon hade sina sämre sidor så vet jag att jag aldrig får en sån hund igen.Lisa Katinka Johansson.Jag saknar dig hjärtat.  /Kastrullhäxan ...

Av Kastrullhäxan - 2 april 2014 19:53


För bara en liten stund sedan kom jag på att det är 5 år sedan jag var till Fjugesta och hämtade Jum-Jum.Då visste jag fortfarande inte att han en dag skulle bli min alldeles egna eller att vi skulle starta ett SM tillsammans, eller att jag skulle ly...

Av Kastrullhäxan - 2 april 2014 19:41


Eftersom Vickan var här nyligen så fick jag rota ordentligt i arkivet för att hitta en bild på mig OCH en vän.Jag har en förmåga att bara hamna på bild när jag sitter till häst av någon anledning. Jag hittade i alla fall denna:   En bild som är sna...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards