Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg under augusti 2013

Av Kastrullhäxan - 7 augusti 2013 21:51

Har funderat större delen av eftermiddagen på vad jag ska skriva o jag har egentligen en del som behöver komma ut men inte nu, inte ikväll.

Det går bra på jobbet men det är tråkigt att åka på mornarna. Skulle helst ligga kvar hemma i sängen o lata mig/krama om Julie.
Men väl på jobbet fungerar det rätt bra fast jag glömt bort var sakerna finns o måste fråga om mkt.
Nåja, jag kommer snart in i det igen.

I övrigt har det hänt lite saker i mitt liv. Egentligen inget förväntat men min reaktion på det hela gjorde mig själv lite ställd.
Samtidigt är det bra att jag börjat stå på mig lite. Jag behöver inte försvara varje del av mitt liv o mina beslut om saker som enbart rör, o drabbar, mig.

Nu är det dags att sluta ögonen o sova. I morgon har jag massor att göra på jobbet så det är bra om jag är utvilad.

Natti natti. /Kastrullhäxan

Av Kastrullhäxan - 5 augusti 2013 22:20

Det här har varit en lång dag.
Det började klockan 5 i morse med att jag inte förstod varför jag skulle kliva ur sängen. Sen kom jag ju på att jag har ett jobb att gå till...
När jag väl åkte lät jag sambons ord klinga i bakhuvuet "Kör inte fortare än 80 efter Hedesundavägen".
Sagt och gjort, jag hamnade bakom bussen och tyckte att jag låg rätt bra där, så jag hände på...
Men bussen svängde aldrig i Finnböle så plötsligt var jag på väg till Hedesunda istället för till jobbet.
Så här i efterhand så funderar jag på om jag hade svängt in och stannat bakom bussen om den stannat på en hållplats någonstans???

När jag skulle hem körde jag plötsligt in i bostadsområdet i Söderfors istället för hemåt. Varför vet jag inte. Akut hjärnsläpp eller något.

Jag åkte direkt till stallet och när jag skulle byt om insåg jag att jag glömt tröjan hemma. Så det var bara att gilla läget och använda blusen som jag åkte i i morse.
Dessutom lurade stallkompisarna ut mig i grusgropen och galoppera -i fin blus och vita leggings. Så finklädd var jag inte ens på SM!

När jag fick igång benen på Jumme så blev han ruskigt pigg och låg på bettet som en galning.
Det är svårt att reglera honom då han är så känslig i munnen trots allt. Jag vet att jag måste mjukna och göra om tygeltagen för att inte fastna i en dragkamp, men jag hinner inte riktigt med när han blir så "på". Ett bocksprång var jag med om, och i en vänstersväng fick jag be kompiarna att sänka hastigheten lite så att jag hann med och sen var det fullt ös uppför backen.
De tog det en vända till medan vi väntade på krönet. Då var han jätteduktig och höll sig lugn och fin.

 

/Kastrullhäxan  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards