Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 5 november 2013

Av Kastrullhäxan - 5 november 2013 19:38

Idag var jag inbjuden på föräldrainformation på Julies förskola och med mig hem har jag en hel del tankar och lite nya erfarenheter.


Något som i grund och botten är väldigt bra, men också rätt tråkigt är det fotoförbud som införs på förskolan.
Grundregeln är att vi föräldrar inte ska fotografera våra barn alls i verksamheten på förskolan.
Det innebär att det inte blir några foton från luciafirandet eller julfirandet...

Jag får visserligen ta Julie åt sidan och fotografera henne enskilt -om inget av de andra barnen kommer med på bilden.
Tråkigt är det ju, för det är minnen som inte kommer bli sparade mer än i våra inre.

Det som är bra är att de barn som kanske är utsatta för fara (eller som kommer att bli det i framtiden) skyddas.
Då pratar jag om barn som lever under skyddad identitet och som inte bör bli hittade av olika orsaker.
Hade jag och Julie varit i den sitsen så hade jag givetvis varit oerhört tacksam för att denna regel uppkommit.


Men för mina föräldrars skull är jag ledsen. De bor långt bort och har inte möjlighet att följa Julie och hennes uppväxt IRL. För mamma är det här dessutom första (biologiska) barnbarnet...

/Kastrullhäxan  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards