Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 3 november 2013

Av Kastrullhäxan - 3 november 2013 19:22

Som ni vet har jag en häst. Jag betalar för honom varje månad, ser till att han har tak över huvudet, mat i magen o fräscha skor.
Ja, jag har tagit hjälp för själva omhändertagandet av honom, men i slutänden är det jag som har det fulla ansvaret om något händer.
Det är jag som betalar om han blir skadad eller sjuk o det är jag som kommer vara densom får stanna hemma från jobbet att vårda honom.

Är det då så konstigt att jag blir lite lätt sned när jag är snäll o lånar ut honom o sen får veta att den som så hemskt gärna ville låna helt plötsligt har något för sig som är viktigare?
Hade jag vetat det i tid så hade jag lämnat Julie hos sin farmor i förmiddags, tagit med mig sambon för att fixa i Thermobaren o motionerat min älskade häst själv.
Istället gick jag runt i stallet med Julie, som tillslut var både fuktig o på väg att bli kall o fixade i de ögonblick som jag kunde släppa Julie.

I morgon ska jag ut, i mörkret...

/Kastrullhäxan

Av Kastrullhäxan - 3 november 2013 15:12

Min matte har just bestämt att vi ska dricka ur vattenkopp i vinter och jag vill inte.
Jag har minsann alltid haft en alldeles egen hink att dricka ur och det känns inte alls bra att dricka ur vattenkopp.

Jag har försökt få matte att förstå genom att vägra dricka ur koppen, men ändå är hinken borta varenda kväll och hon hänger in den först när det är så sent att hon MÅSTE åka från stallet.

Snälla frågehörnan, ge mig ett tips på hur jag ska få henne att förstå vad jag vill.

Med vänlig hälsning från Blenda.


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Frågehörnan är den plats dit hästarna skickar sina frågor och läsarna har möjlighet att ge sina sbar (via kommentarer).

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards