Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 21 februari 2013

Av Kastrullhäxan - 21 februari 2013 09:59

Här om veckan körde jag svärmor så att hon skulle få köpa sig en liten köksassistent.
Egentligen hade hon sett en på Elgiganten som hon ville ha, men så hade hon fått nys på en annan maskin som visserligen kostade lite mer, men som innehöll fler delar som hon ville titta på först.
Så jag körde henne till den affären så att hon fick kolla och ut kom hon med en kartong innehållande köksmaskin.

Väl hemma monterade hon givetvis ihop sin maskin för att använda den. Den gick en omgång och sedan var den stendöd.
Så på eftermiddagen körde min sambo tillbara min svärmor och maskinen till butiken och ville byta.
Kvinnan i kassan är då riktigt otrevlig och beter sig som om hon inte vill ta tillbaka maskinen.
"Då blir ju jag tvungen att skicka tillbaka den."

Jaha? Och?  Som kund vill man slippa köpa trasiga saker och butiken har ett ansvar när de säljer grejer.
Nu fick svärmor ändå byta maskin och den hon kom hem med var nedpackad på ett annat vis i kartongen, både själva kartongen och delar på maskinen var förseglade på ett annat sätt än den hon hade med sig hem först...
Man undrar ju om maskinen redan blivit använd och inlämnad en gång?

Nästa maskin fungerade bättre, men tyvärr var en av piggarna på ett drivhjul av. Så svärmor fick åka tillbaka ytterligare en gång och fick då byta bara den delen så just nu är maskinen hel och fungerar så vitt jag vet.



En annan sak som visst blivit på tapeten igen är att kasta grejer/snö från viadukterna.
Jag har sett flera inlägg om detta på Facebook nu under morgonen och jag hoppas verkligen att de föräldrar som inte riktigt vet vad deras ungdomar pysslade med i natt tar en funderare.
Jag vet såhär på rak arm att två långtradare drabbades i natt. På den ena gick snöklumpen igenom vindrutan och hamnade bak i sängen på lastbilen.
Jag vill inte ens tänka på vad som kunde ha hänt om isklumpen istället hade hamnat på föraren!
 
Foto: A. Wallström

Enligt det som framkommit var det 3-4 tonåringar som roade sig med detta. De stod på en viadukt ovanför E18/E20 i Örebro.
Om ni vet vilka det var så råder jag er att ringa polisen. Mycket allvarliga olyckor kan inträffa pga detta "bus"!

/Kastrullhäxan   

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards