Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 27 februari 2013

Av Kastrullhäxan - 27 februari 2013 18:35

Igår hade jag lite otur när jag skulle ta in Vic.
Han sjönk i snön och fick väldigt bråttom framåt. Där stod jag och plötsligt hade jag 700kg häst ovanpå min sko.
Det gjorde riktigt, riktigt ont och jag hade rätt nära till tårarna ett tag.

Idag är foten bättre, lite blå precis där smällen tog och det ömmar när man kommer åt, men jag har inga problem att stödja på foten och det är inga leder, senor eller ligament som tagit stryk.
Men jag har avstått ridningen både igår och idag och min kära vän C har fått rida istället.
Idag satte jag mig i en pullka och åkte bakom. Alla tyckte att det var jätteroligt -utom pulkan som tog ordentligt med stryk och numera kan räknas som en trasig pulka. Hoppsan!

När jag kom hem ställde jag mig i duschen och jag hörde hela tiden hur Julie grät efter mig trots att hennes farmor gjorde allt möjligt för att glädja henne.
När farmor sen skulle gå hem så blev det ytterligare lite tårar, men jag ställde Julie i föstret i köket och då knackade hon på rutan och vinkade åt farmor när hon gick.
Därefter tog jag på henne overallen och la henne i barnvagnen och gick en sväng. Foten gör sig påmind när jag har sko på så det blev inte så lång tur som jag egentligen velat, men Julie njöt och somnade tillslut medan jag kämpade med att få barnvagnen att gå skapligt rakt fram igenom snömodden.
Phu! Det var nästan så att jag bev lite varm i kroppen!



/Kastrullhäxan  



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards