Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 13 januari 2014

Av Kastrullhäxan - 13 januari 2014 22:00

på denna blogg blir detta.

För tillfället sitter jag och letar lite efter den artikel som handlade om att man kan söka dispens hos SvRF angående att tävla för förening utanför förbundet.
Jag har inte riktigt hittat det jag söker än, men skam den som ger sig!

Helgen har varit både bra och dålig. Jag trodde att jag skulle kunna samla lite energi, men istället kom jag hem tröttare än någonsin i söndags kväll och hela dagen idag har varit som ett töcken.
Väl hemma rasade jag ihop i soffan och somnade före Julie!

Julie, stackarn, har ramlat och gjort illa armen så igår blev det besök både hos familjeläkarjouren och röntgen.
Hon börjar bli en van patient nu.
Hon har inte ens fyllt två än och hon har redan genomgått både ultraljud, röntgen, blodtryksmätning och koll av EKG.
Nåja, angående armen så har hon inte brutit något och i morgon ska hon tillbaka till förskolan igen. Hon är pigg och glad och leker för fullt, men behöver hjälp att komma upp/ner i soffan och man får tänka sig för när man klär på henne.


Jumme har skött sig i helgen. Jag red i lördags och körde i söndags.
Som tack för det så kastade han av medryttaren idag. Allt hade gått bra och jag tror att det här är en reaktion på snön och kylan (igen) vilket han älskar!
Dessutom är väl "smekmånaden" över för den här tjejen nu så Jumme kommer säkert att börja kolla var hon drar gränsen.

Jag har funderat över om det skulle märkas om jag försvann från nätet ett tag och ja, det tror jag.
När jag inte ständigt skulle uppdatera min facebook, redigera bilder/boxskyltar, instagramma, inte finnas som admin på fjordhästgruppen osv...
Jo. Egot i mig säger att jag skulle bli saknad   


Nu är det dock dags att stänga ner elektroniken och försöka få hjärnan att gå ner på lägre varv så att morgondagen kan flyta på lite mer effektivt.

/Kastrullhäxan  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards