Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Direktlänk till inlägg 27 juni 2008

Ni kommer nog inte att tro det här...

Av Kastrullhäxan - 27 juni 2008 00:31

men det är sant.


Jag ska krypa in i en garderob och aldrig komma ut igen. Mitt liv är en enda röra just nu.

Igår anlände bästa vännen. Vi har saknat varandra så mkt och var jätteglada att ses! Hon har köpt en ny (läs gammal skruttig) bil eftersom den hon hade inte kan dra hästfinkan.

Så har hon kört hela vägen från Örebro med den. Så berättar hon att hon letar däck eftersom de hon har är så slitna. Hon visar min sambo sitt vänstra bakdäck, där sticker accorden fram! (metallen i däcket alltså)
Bara att sätta sig i bilarna, åka till sambons jobb och skifta till resevdäcket (ett vinterhjul med dubb, mn vad gör man?)
Det var krånligt.

Sambon bestämmer att vi inte får åka i den bilen utan låter oss låna Saaben och cyklar till jobbet. Så vi ställer väninnans bil i vårt garage. Givetvis blir det fel och vi fastnar i mot öppningen i garaget. Då kommer polisen... Blä vad vi var nervösa! (de åkte utan att ha kollat oss, de har sina "raider" här nere på parkeringen)


Vi lovar heligt och dyrt att INTE göra bucklor i hans bil, för er som inte vet så är han pedant med den (som med allt annat)

Vi har varit och ridit, varit hem och ätit, sambon har cyklat iväg och jag ringer till sambons mamma och frågar om hon vill med ut till hästarna. Jag måste kolla till ett lite svullet framben och att de har vatten.

Så går vi ner till bilen och tror ni inte att jag får syn på en unge som sitter på en volvo, i nästa sekund ser jag en annan unge på vår bil!
De har hoppat fram och tillbaka mellan bilarna och repat lacken!
Jag säger åt ungarna att gå ner och att man inte gör så, att man kan göra stora skador på bilarna.
Ungarna lomar iväg och jag kollar motorhuven på bilen, jo då skador finns
Så jag söker upp föräldrarna, den första familjen pratar inte svenska och inte engelska så det var nästan dödsdömt. De trodde att ungarna tagit min mobiltelefon
Nästa familj pratar med sin pojk som börjar gråta och säger sen att de kan betala. Jag blir lite ställd, vet de hur mkt det kostar att lacka om en bil? Man lackar ju liksom inte bara fläckvis...

De följer med och kan tänka sig att betala för två repor (på motorhuvven) men deras pojk kan omöjligt ha varit på taket eftersom han bara är 1.30 lång

Så jag polisanmälde och här sitter jag nu....
Sambon är allt annat än glad. Men han har berömt mig för att jag tagit tag i det... *suck*


Det var inte helt lätt att ta bilder, allt speglar sig så jag försökte skugga med mitt block. Man ser ju dock både himlen och en gatlykta... Men en repa har jag iaf lyckats fånga på bild. 

 
 
Ingen bild

Tossie

27 juni 2008 15:21

Jösses vicken skador bilen har fått *morr morr* sicken vicken dumma snorungar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kastrullhäxan - 5 april 2014 22:14

I morse väckte sambon mig 04.30.Sådana mornar undrar man varför man har häst egentligen...Men jag lyckades ta mig ur sängen, krypa i kläderna och få en smörgås i magen.Sambon fixade Julie (gissa om hon var trött!) och 05.20 hämtade vi upp C för vidar...

Av Kastrullhäxan - 4 april 2014 21:33

De senaste dagarna har jag känt att jag balanserar lite grann när det gäller mitt humör.Jag kämpar fortfarande mycket med mig själv. Framförallt den där lilla detaljen att en åsikt om någon som jag har gjort faktiskt inte speglar vad personen som utt...

Av Kastrullhäxan - 3 april 2014 20:36


      En hund som jag hade hand om och som jag saknar otroligt mycket.Även om  hon hade sina sämre sidor så vet jag att jag aldrig får en sån hund igen.Lisa Katinka Johansson.Jag saknar dig hjärtat.  /Kastrullhäxan ...

Av Kastrullhäxan - 2 april 2014 19:53


För bara en liten stund sedan kom jag på att det är 5 år sedan jag var till Fjugesta och hämtade Jum-Jum.Då visste jag fortfarande inte att han en dag skulle bli min alldeles egna eller att vi skulle starta ett SM tillsammans, eller att jag skulle ly...

Av Kastrullhäxan - 2 april 2014 19:41


Eftersom Vickan var här nyligen så fick jag rota ordentligt i arkivet för att hitta en bild på mig OCH en vän.Jag har en förmåga att bara hamna på bild när jag sitter till häst av någon anledning. Jag hittade i alla fall denna:   En bild som är sna...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards