Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2008

Hur man beter sig på en snabbmatsrestaurang

Av Kastrullhäxan - 26 oktober 2008 20:11

Vickan: Nej jag har inte bytt medryttarhäst. Jag skulle inte byta bort Brandy, även om Diva är en riktig sötnos.


Ok, till ämnet:


Man går in och beställer. Har man barn med sig så försöker man att hålla någolunda ordning på dem. Jag har förtåelse för att det inte kan vara det lättaste här livet dock.

Var noga med att tala om vad du beställer och försök att inte röra ihop det. Det absolut bästa är att ta ett mål i taget och byta/ändra storlek  då.

Att ösa kassan med 5 mål, tre plusmenyer och sedan börja ändra pommes till något annat, och sen säga dipperna (allt i en rasande fart) gör att den som står i kassan kanske hänger med, men inte kassapparaten ;)

Om man nu sätter upp sitt barn på disken så håller man koll på att barnet inte haffar tag i några muggar, andra gästers brickor osv. Ni är jättemånga bra och goa föräldrar därute, men det känns ibland jätteläskigt när ni har eran lille på disken framme hos mig och sedan vänder er om för att höra med de äldre barnen vad de vill ha att dricka. Vad som skulle hända om eran lille trillar ner vill jag helst inte veta.

Sedan sätter man sig vid sitt bord och äter. 

Om ungarna har fått med sig ett glas i boxen så är INTE tanken att de ska dricka ur det. Glaset ska ni ta med hem och använda hemma! Inte smutsas ner på restaurangen! =)

Barnens dricka ska serveras i pappmuggen, gärna med lock och sugrör så blir det inte så blött om det råkar tippa (locket gör att det inte rinner ut så fort) Dessutom blir det inte fullt med glasskärvor på golvet om det trillar ner från bordet! Tacksamt för alla! =)

När man har ätit klart tar man bort sin bricka och går till sopstationen (detta är främst riktat till ungdomar i och runt tonåren, även fyllskallar bör läsa detta en extra gång)

I sopstationen tömmer man sina sopor, detta inkluderar den "lapp" som ligger på brickan.

Överbliven dryck häller man i avsedd behållare om sådan finns, annars lämnar man hela behållaren uppepå soptunnan. Pantburkar ska stå uppepå tunnan.


Många kanske tror att om de lämnar brickan med skräp på borden så bildas de fler jobb, att restaurangerna skulle bli tvungen att anställa fler, men så är det inte. Det är bara vi som jobbar där som får ännu mer att göra.

Och så får nästa gäster sitta vid ett berg av gamla kvarlämnade brickor och hamburgarpapper när vi inte hinner med.


Tänk efter, nästa gång kan det vara DU som kommer efter någon latmask!

 
 
vivi

vivi

7 november 2008 15:35

Tack för den snälla och peppande kommentaren på mig blogg :)
Ska kämpa på..önskar bara det kändes roligare ...
Vilken rolig blogg du hade, massa bra inlägg, gillade snabbmatstipsen, har jobbat på BK och kan bara säga att jag håller med !! :)

http://www.missvivis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kastrullhäxan - 5 april 2014 22:14

I morse väckte sambon mig 04.30.Sådana mornar undrar man varför man har häst egentligen...Men jag lyckades ta mig ur sängen, krypa i kläderna och få en smörgås i magen.Sambon fixade Julie (gissa om hon var trött!) och 05.20 hämtade vi upp C för vidar...

Av Kastrullhäxan - 4 april 2014 21:33

De senaste dagarna har jag känt att jag balanserar lite grann när det gäller mitt humör.Jag kämpar fortfarande mycket med mig själv. Framförallt den där lilla detaljen att en åsikt om någon som jag har gjort faktiskt inte speglar vad personen som utt...

Av Kastrullhäxan - 3 april 2014 20:36


      En hund som jag hade hand om och som jag saknar otroligt mycket.Även om  hon hade sina sämre sidor så vet jag att jag aldrig får en sån hund igen.Lisa Katinka Johansson.Jag saknar dig hjärtat.  /Kastrullhäxan ...

Av Kastrullhäxan - 2 april 2014 19:53


För bara en liten stund sedan kom jag på att det är 5 år sedan jag var till Fjugesta och hämtade Jum-Jum.Då visste jag fortfarande inte att han en dag skulle bli min alldeles egna eller att vi skulle starta ett SM tillsammans, eller att jag skulle ly...

Av Kastrullhäxan - 2 april 2014 19:41


Eftersom Vickan var här nyligen så fick jag rota ordentligt i arkivet för att hitta en bild på mig OCH en vän.Jag har en förmåga att bara hamna på bild när jag sitter till häst av någon anledning. Jag hittade i alla fall denna:   En bild som är sna...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards