Matlagningen i blodet och hästarna i hjärtat

Alla inlägg den 6 april 2009

Av Kastrullhäxan - 6 april 2009 21:34

Idag var han bara bäst. Gick fram överallt utan att tveka, bla rakt igenom en lång gångtunnel. Det tror jag aldrig att han gjort förut.


Det finns inte mkt mer att tillägga. Han är bäst och det är såhär jag minns honom från tidigare.

Underbara fina häst!


Och jag ska tillägga: Det var sambon som red! Och han är också underbar.



Dagen i övrigt: Kom till jobbet 8, fick veta att min tid var ändrad och jag skulle börja 11. Åker hem, byter om och drar till stallet och upptäcker att Jumme inte fått sin kvällskraft (tror att de missuppfattat mig och bara gett honom morötter) Ingen skada skedd iaf, han hade ju fått sitt hö och det är huvudsaken!

Fixar och donar och åker sen till jobbet, där är kartongpressen full. Jag hatar att ta hand om den, men det måste ju göras. Då har något satt ihop pressen fel! Lite pyssel och doning så får jag till det och lyfter ut pressen bara för att upptäcka att snöret jag knutit med är 3 mför långt så jag får klippa av det o knyta igen (jag fick hjälp).

Kör ut högen med pressade kartonger o upptäcker gårdagens fångst av kartonger, som var knutna med lika långt snöre som mitt var innan jag fixade till det så jag fick knyta om det också.


Nu orkar jag inte berätta mer...

Tydligen har jag skaffat mig ett liv och jag är rätt trött om kvällarna så det är därför som jag är dålig att uppdatera här. 



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards